ایراننرم‌افزار

برگزاری نهمین گردهمایی سالانه «چارگون» در برج میلاد

1500 سازمان کوچک و بزرگ از پلتفرم دیدگاه استفاده می‌کنند

گردهمایی سالانه شرکت چارگون، هفتم دی ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. در کنار این گردهمایی، نمایشگاهی نیز با حضور بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه سیستم‌های مدیریت اداری برگزار خواهد شد.

این خبری بود که فرزاد رحمانی، مدیرعامل شرکت چارگون در نشست خبری صبح امروز که با حضور فعالان رسانه‌ای برگزار شد به آن اشاره کرد. طبق گفته رحمانی، گردهمایی امسال با حضور دست‌کم 1400 نفر از مدیران ارشد و متخصصان حوزه‌های فناوری اطلاعات، منابع‌انسانی، مالی و پشتیبانی و با محوریت «در جمع بهترین تجربه‌ها» برگزار خواهد شد.

رحمانی در ادامه عنوان کرد که در جریان گردهمایی امسال مجموعه کارگاه‌هایی در نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد. این کارگاه‌ها در زمینه معرفی تجربیات و دستاوردهای موفق چارگون در چهار حوزه از جمله لجستیک و مالی، اتوماسیون اداری، منابع انسانی و BPMS با حضور برخی از سازمان‌های موفق برگزار می‌گردد.

شاهین طبری رئیس هیئت مدیره چارگون نیز در همین راستا اعلام کرد: «شرکت ما همیشه به عنوان یک شرکت موفق در حوزه B2B شناخته شده و از این رو قصد داریم امسال حضور قوی‌تر و گسترده‌تری در حوزه نمایشگاهی داشته باشیم و به موازات گردهمایی، نمایشگاه را نیز برگزار کنیم.»

رحمانی در ابتدای این نشست نیز به ارائه آمارهای چارگون از ابتدای فعالیت و همچنین پیشرفت‌های این شرکت طی یک سال اخیر در زمینه جذب مشتریان جدید، به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز و عرضه نرم‌افزارها و پلتفرم‌های متنوع برای مشتریان پرداخت.

مدیرعامل چارگون در خلال صحبت‌های خود به چشم‌انداز چارگون و تیم فعال در این شرکت پرداخت و گفت: « ما معتقدیم در چارگون هر روز باید به این چشم‌انداز فکر کنیم که بیشترین نقش را در افزایش بهره‌وری سازمان‌ها داشته باشیم. کاری که ما انجام می‌دهیم این است که در هر سازمانی که وارد می‌شویم با استفاده از مجموعه نرم‌افزارها و ابزارهایی که در اختیار داریم، کمک کنیم که بهره‌وری آن مجموعه افزایش پیدا کند».

به گفته رحمانی تعداد کاربرانی که از سیستم‌های چارگون در روز استفاده می‌کنند به بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد مشتریانی که از پلتفرم مدیریت این شرکت استفاده می‌کنند نیز به 1500 سازمان کوچک و بزرگ رسیده است.

مدیرعامل چارگون همچنین به مزیت‌های اتوماسیون چارگون برای سازمان‌ها پرداخت و از جمله آنها به کاهش حجم انبوه استفاده از کاغذ و بهره‌وری هرچه بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها اشاره کرد.

«پلتفرم سازمانی دیدگاه»

نهمین گردهمایی سالانه چارگون

مدیرعامل چارگون درباره پیشینه چارگون هم به آغاز به کار این شرکت با یک تیم کوچک از سال 77 و سابقه 21 ساله این شرکت در عرضه نرم‌افزارهای سازمانی اشاره کرد. وی با بیان اینکه تمرکز چارگون از ابتدا روی نرم‌افزارهای سازمانی بوده و طی این سال‌ها توانسنه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد افزود: «امروز می‌بینیم که بیش از یک و نیم میلیون کاربر هر روز صبح کار خود را با «دیدگاه» شروع می‌کنند و بسیاری از کارهای سازمانی خود را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های منابع انسانی، فرایندهای مالی و … را توسط پلتفرم دیدگاه انجام می‌دهند.»

«دیدگاه» یک پلتفرم سازمانی است که به گفته رحمانی یک مجموعه نرم‌افزاری شامل 44 ماژول است که هرکدام از این ماژول‌ها یک حوزه خاص را پوشش می‌دهند و وظیفه مشترک آنها افزایش بهره‌وری هرچه بیشتر سازمان‌ها است. رحمانی خدمات نرم‌افزار دیدگاه را در 5 دسته توصیف کرد که این دسته‌بندی‌ها شامل حوزه‌های «اتوماسیون اداری»، «منابع انسانی»، «حوزه مالی»، «لجستیک» و «مهندسی فرایند» (BPMS) می‌شوند. به اعتقاد رحمانی در حال حاضر کمتر سیستم مالی در کشور وجود ارد که بتواند تمامی این حوزه‌ها را پوشش دهد.

به گفته رحمانی امروزه غریب به 1500 سازمان کوچک و بزرگ از پلتفرم دیدگاه استفاده می‌کنند. رحمانی افزود: «امروز افتخار می‌کنیم که در هر خیابانی از تهران که می‌رویم، یک سازمان یا شرکت از مجموعه محصول‌ات چارگون استفاده می‌کند.»

شاهین طبری نیز در تکمیل صحبت‌های رحمانی در خصوص گستردگی فعالیت این شرکت به صرف بیش از 28 هزار ساعت زمان توسط تیم متخصصین چارگون برای راه‌اندازی نرم‌افزار اتوماسیون سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد. به گفته طبری این حجم از زمانی که توسط کارشناسان چارگون در این سازمان یا موارد مشابه صرف شده، نشان ‌دهنده گستردگی پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای سازمانی از این قبیل است.

رونمایی از زیرساخت «زاگرس»

به گفته رحمانی، اولین حوزه‌ای که چارگون در گردهمایی امسال دستاورد جدیدی از آن را معرفی می‌کند، حوزه زیرساخت است. رحمانی معتقد است که در حوزه نرم افزارهای سازمانی، زیرساخت‌ها نقاط قوت و تمایز شرکت های قدرتمند و برجسته هستند. رحمانی تصریح کرد: «خبر جدیدی که در این بخش داریم، انتقال مرکز مدیریت نرم‌افزار دیدگاه به زیرساخت «زاگرس» است که در گردهمایی امسال رسما از آن رونمایی می‌شود».

پلتفرم موبایل امروزه یک ضرورت است

همچنین مدیرعامل شرکت چارگون درباره پلتفرم موبایل این شرکت افزود:« قصد داریم امسال یک اپلیکیشن موبایل جدید را هم رونمایی کنیم و به مجموعه اپلیکیشن‌های مدیریت سازمانی خود اضافه کنیم. این اپلیکیشن که «مدیریت کارها» نام دارد، در دو نسخه اندروید و آی‌اواس معرفی خواهد شد. خانواده «دیدگاه همراه» مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها است که به زودی اپلیکیشن کارها هم به آن اضافه می‌شود. با استفاده از این پلتفرم مدیران و کاربران ‌می‌توانند از هر جایی به فرآیندهای مربوط به مدیریت وظایف و پروژه‌های خود دسترسی داشته باشند.»

رحمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اپلیکیشن دیدگاه همراه افزود:«امروزه یکی از سازمان‌های مشتری ما، حدود 25 درصد از فعالیت مدیرانش از طریق اپلیکیشن مدیریت ما انجام می‌گیرد.»

در این راستا مدیرعامل چارگون درپاسخ به خبرنگار آی‌تی‌ایران درباره اینکه مشتریان این شرکت طی یک سال اخیر تا چه اندازه به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی این شرکت روی آورده‌اند تصریح کرد: «یکی از بخش‌های مهم از ارائه محصول ما طی سال‌های اخیر، ارائه نسخه موبایلی محصولاتمان بوده. دلیل این مسئله این است که امروزه موبایل یک ضرورت است و نمی‌توان تصور کرد که محصولی را به مشتریان ارائه داد و نسخه موبایل آن وحود نداشته باشد چراکه پلتفرم موبایلی به یک ضرورت تبدیل شده است. بنابراین اینکه هرسال در گردهمایی‌ها از یک اپلیکیشن موبایلی جدید رونمایی می‌کنیم، دلیلش این بوده که از طرف مشتریان بازخوردهای مثبتی گرفته‌ایم و در این زمینه شاهد استقبال خوبی از طرف مشتریان هستیم.  پلتفرم موبایلی در حقیقت باعث شده سبک کاری بسیاری از افراد تغییر کند.»

البته رحمانی اذعان داشت که برخی از قابلیت‌هایی را که در نرم‌افزار دیدگاه وجود دارد، نمی‌توان در نسخه موبایل ارائه داد.

مدیریت هوشمند اتوماسیون اداری

به گفته رحمانی، تیم چارگون معتقد است اتوماسیون اداری در این عصر و از این پس باید هوشنمد کار کند. این یعنی اتوماسیون اداری باید بتواند به جای کاربر و مدیر کار کند و حتی تصمیم بگیرد و در کل فرآیندهایی را که یاد گرفته، به‌ شکل هوشمند بتواند انجام دهد. بنابراین اصولا مباحث هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و تکنولوژی‌های از این قبیل می‌توانند کمک کنند که اتوماسیون از کاربر یاد بگیرد و بسیاری از فرآیندهای تکراری اداری را به جای کاربر انجام دهد.

رحمانی می‌گوید که امسال مجموعه‌ای این قابلیت‌ها را به سیستم اتوماسیون اداری اضافه کرده و در گردهمایی امسال از این قابلیت‌ها رونمایی خواهد کرد.

زیرساخت‌‌های کافی برای حمایت ازاستارتاپ‌ها وجود ندارند

شاهین طبری نیز در پاسخ به سوال دیگر آی‌تی‌ایران درباره تمایل کم چارگون به فعالیت در حوزه استارتاپی ایران و در اختیار گرفتن استارتاپ‌های مرتبط با فعالیت این شرکت عنوان کرد: « واقعیت امر این است که اکوسیستم استارتاپی به معنای واقعی کلمه در کشورمان وجود ندارد و در این‌باره دلایل زیادی دارم.

در کل نبود زیرساخت‌های کافی که بتواند از استارتاپ‌ها حمایت کند باعث شده چارگون هیچ‌گاه به‌صورت جدی سمت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها نرود. البته در این سال‌ها چارگون همواره رابطه نزدیکی با استارتاپ‌ها داشته است. اعتقاد دارم که قطعا استارتاپ‌ها می‌توانند به گسترش چارگون کمک کنند چرا که چارگون نمی‌تواند تمام نیازهای 1.5 میلیون کاربر پلتفرم را تامین کند.  استارتاپ‌های ایرانی می‌توانند راهکاری مختلفی را به ما ارائه دهند و با هم همکاری داشته باشیم.»

 

‫5 دیدگاه ها

  1. بازتاب: Trust Bet
  2. بازتاب: naza24
  3. بازتاب: vigrx

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا