اپل

نسخه‌های جدید پلتفرم‌های آی‌او‌اس، آیپد او‌اس و مک او‌اس کاتالینا منتشر شد

شرکت اپل ساعاتی پیش به طور همزمان، به‌روزرسانی‌هایی نرم‌افزاری را برای تقریبا تمامی‌ پلتفرم‌های خود منتشر و اعلام کرد که آی‌اواس 13.3، آیپد اواس 13.3، مک اواس کاتالینا 10.15.2، واچ او‌اس 6.1.1، تی‌وی اواس و آپدیت جدید برای هوم‌پادهای این شرکت قابل دریافت است.

همانطور که می‌دانید نسخه آی‌اواس 13، دردسرهای زیادی را نه تنها برای کاربارن بلکه برای شرکت اپل نیز بوجود آورده و علی‌رغم ارائه چندین به‌روزرسانی، هنوز هم باگ‌های این پلتفرم، دست از سر کاربران بر نمی‌دارند.

در واقع، کاربران بیش از همه منتظر دریافت به‌روزرسانی‌های آی‌اواس 13.3 و آیپد اواس 13.3 بودند که خوشبختانه این دو آپدیت از امروز قابل دانلود است. یکی از ویژگی‌های جدیدی در نسخه که قرار بود پیشتر عرضه شود، محدودیت‌های ارتباطی (Communication Limits) در ScreenTime است.

با کمک این قابلیت، والدین می‌توانند مشخص کنند که فرزند آن‌ها در حین کار با گوشی، با چه افرادی می‌تواند تماس تلفنی برقرار کند و یا اینکه امکان برقراری تماس با شماره‌هایی را که در خارج از لیست مخاطبین اپلیکیشن‌هایی همچون Messages ویا FaceTime وجود دارند، مسدود کنند.

با دریافت این به‌روزرسانی همچنین، برخی نشریات و مطبوعات در اپلیکیشن اپل نیوز پلاس با طراحی جدید ظاهر خواهند شد و فضای جدیدی برای پسندیدن و یا نپسندیدن استوری‌ها در فید نیوز ایجاد خواهد شد.

مک او‌اس کاتالینا 10.15.2 نیز بسیاری از این ویژگی‌ها را در خود جای داده است. قابلیت جدید دیگر در این نسخه، پشتیبانی Apple Remote از اپلیکیشن‌های Music و TV است. از طرفی دیگر، تی‌وی اواس 13.3 نیز، آپدیت قابل توجهی برای اپل تی‌وی محسوب می‌شود. در این نسخه، طراحی هوم اسکرین با تغییراتی همراه شده و نحوه نمایش محتوای قابل رویت برای کاربر نیز دستخوش تغییراتی شده است.

همچنین، با نصب تی‌وی اواس 13.3، اپلیکیشن TV قادر خواهد بود تا محتواهای جدیدی را از طریق نمایش تریلرها و پیش‌نمایش‌ها به کاربران پیشنهاد دهد. آپدیت هو‌پاد نیز ارتقای قابلیت تشخیص صدا برای اعضای خانواده را برای این محصول به دنبال خواهد داشت و به هر فرد این اجازه را می‌دهد تا درخواست‌های شخصی را فعال و یا غیرفعال کنند.  در واچ اواس 6.1.1 نیز شاهد رفع باگ‌های موجود در نسخه قبلی و ارتقای عملکرد کلی دستگاه را شاهد خواهیم بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا