اپلپوشیدنی هوشمندتکنولوژی

قابلیتی جدید در اپل واچ؛ تشخیص بیماری پارکینسون

اپل همواره با ارائه قابلیت‌های جدیدی در ساعت هوشمند خود موسوم به اپل واچ، طرفداران برند خود را غافلگیر می‌کند. تاکنون قابلیت‌های متعددی در دل این ساعت اضافه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ردیابی ضربان قلب، تشخیص سقوط و تماس برای دریافت کمک، یادآوری نفس عمیق و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

حال به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، قابلیت ردیابی و شناسایی علائم بیماری پارکینسون نیز به این ساعت هوشمند اضافه خواهد شد. اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی متعلق به شرکت اپل در فضدی وب رویت شده که نشان می‌دهد این شرکت چگونه قصد دارد تا سنسورهای حرکتی را در دل این محصول برای شناسایی حرکات کاربر تعبیه کند. سپس این اطلاعات و حرکات توسط اپل واچ و بر اساس مقیاس رتبه‌بندی بیماری پارکینسون مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

اگرچه هنوز اضافه شدن این قابلیت تایید نشده، اما در صورت تحقق، می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد چراکه قادر است به صورت 24 ساعته، فعالیت کاربر را زیر نظر بگیرد و اطلاعات ارسالی برای پزشکان نیز مفید باشد و بتوانند با کمک آن، داروهای موثرتری را تجویز کنند.

در توضیحات این پتنت آمده است: کیفیت زندگی بیمار تا حد زیادی به نحوه دقیق تخصیص دارو به بیمار برای کاهش علائم بیماری‌ها بستگی دارد. این مساله همواره به عنوان یک چالش برای پزشکان بوده و چراکه هر بیمار، مجموعه‌ای از علائم خاص به خود را دارد که می‌تواند در طول زمان، تشدید شوند. همچنین، ممکن است این علائم در طول روز و با توجه به مصرف دارو، غذا، خواب، استرس، ورزش و غیره تغییر کنند.

بنابراین اگر دستگاهی بتواند این علائم را در طول شبانه‌روز، رصد و برای پزشکان ارسال کند، می‌توان گام بزرگی در جهت درمان بهتر و سریع‌تر بیماری برداشت.

قابلیتی جدید در اپل واچ؛ تشخیص بیماری پارکینسون

 

 

نوشته های مشابه

‫931 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا