تکنولوژی

اسنپدراگون 865، قوی‌ترین پردازنده کوالکوم رسما معرفی شد

شرکت کوالکوم ساعاتی پیش از نسل جدید پردازنده‌های خود تحت عنوان اسنپدراگون 865 که ویژه گوشی‌های هوشمند طراحی شدهف پرده برداشت.

این چیپست به صورت یکپارچه به فناوری 5G مجهز نیست و برای استفاده از این قابلیت، می‌بایست از یک مودم 5G جداگانه استفاده کرد. البته در کنار این پردازنده، کوالکوم از تراشه دیگری به نام اسنپدراگون 765 نیز رونمایی کرد که خوشبختانه این محصول از فناوری یکپارچه 5G بهره می‌برد.

این دو چیپست قرار است در آینده نزدیک در دل بسیاری از گوشی‌های پرچمدار سال 2020 جای گیرند. اگر خاطرتان باشد کوالکوم در جریان رویداد ایفا 2019 اعلام کرده بود که پردازنده‌های سری 700 خود را مجهز به فناوری 5G عرضه خواهد کرد که اگرچه به این ادعای خود جامه عمل پوشاند اما مشخص نیست که چرا سری 800 این شرکت، هنوز از این ویژگی بی‌بهره‌اند.

طبق گفته کوالکوم، تنها گوشی‌هایی می‌توانند اسنپدراگون 865 را در خود جای دهند که از فناوری 5G پشتیبانی کنند. در این حالت، شرکت‌ها می‌بایست فضای جداگانه و البته مصرف انرژی مجزایی را برای مودم‌های 5G در محصولات خود در نظر بگیرند.

مدل اسنپدراگون 765 نیز که به فناوری 5G یکپارچه مجهز شده، این نوید را می‌دهد که در سال 2020، شاهد ورود گوشی‌های میان‌رده مجهز به این ویژگی باشیم. همانند روالی که کوالکوم همیشه در مراسم «کوالکوم تک سامیت» در پیش می‌گیرد، جزییات زیادی در خصوص این دو پردازنده منتشر نشده و باید منتظر خبرهای بعدی در روزهای آتی بود.

اسنپدراگون 865، قوی‌ترین پردازنده کوالکوم رسما معرفی شد

ناگفته نماند که گوشی شیائومی‌ می‌10 به عنوان یکی از اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 865 عرضه خواهد شد. از دیگر محصولاتی که این تراشه در خود جای خواهند داد، گوشی شرکت پرچمدار اوپو است که هنوز نامی‌برای آن اعلام نشده است. همچنین قرار است که اسمارت فون اوپو رنو 3 پرو نیز مجهز به تراشه اسنپدراگون 765 که از فناوری 5G یکپارچه بهره می‌برد، عرضه شود.

اگرچه هنوز رسما این مساله تایید نشده، اما احتمالا محصولاتی همچون گلکسی اس11، گلکسی نوت 11، ال‌جی جی9، پیکسل 5، وان‌پلاس 8 و زدتی‌ای آکسون 11 نیز توان پردازشی خود را از چیپست‌های جدید کوالکوم تامین خواهند کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا