تکنولوژی

افتتاح باکوتل با حضور جهرمی

به گزارش آی‌تی‌ایران، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات روز سه شنبه در جریان افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات که در باکو برگزار می‌شود گفت: بازار کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی به شهرهای شمال غربی ایران، می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی ایران باشد.

جهرمی درباره حضور شرکت‌ها ایرانی در این نمایشگاه افزود: حضور شرکت‌ها طی سه چهار سال اخیر رو به افزایش بوده و طبیعتا با این حضورها، زمینه‌های همکاری مشترک توسعه پیدا می‌‌کند و قطعا روی رشد اکوسیستم اقتصادی ایران تاثیرات مثبتی می‌گذارد.

وزیر ارتباطات درباره همکاری‌ها در زمنیه فناوری اطلاعات با کشور آذربایجان تصریح کرد: ایران و آذربایجان به دنبال یک پروژه مشترک آی سی تی در سطح ملی هستند و در ملاقات امروز با علیف نیز کلیات این پروژه به تصویب رسید و در سفر ایشان به ایران تفاهم نامه نهایی با حضور دو رییس جمهور، توسط وزاری ارتباطات به امضا خواهد رسید.

همچنین جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار آی‌تی‌ایران درباره توافق با همتای ترکیه‌ای گفت: موضوعات مختلفی با همتای ترکیه‌ای در حوزه ترانزیت بین‌المل، پست و توسعه شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین کسب و کارهای نوپا مورد بحث قرار گرفت و در پایان توافق کردیم هفته آینده هیئتی در سطح معاون وزیر به ایران سفر کند و کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه آی سی تی را در تهران میزبان باشیم.

جهرمی افزود: دولت آذربایجان رویکرد حمایت‌گرایانه‌ای از توسعه فعالیت‌های اقتصادی بین ایران و آذربایجان دارد و همواره از رشد شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات در این کشور استقبال می‌کند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» از 12 تا 15 آذرماه با حضور 238 شرکت در کشور جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

اقتتاح باکوتل با حضور جهرمی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا