ایراناینترنت

درخواست از ترامپ برای مسدود کردن دامنه‌های دات آی آر

مدیر یک سایت فروشنده وی پی ان به نام وی پی ان دات کام در نامه‌ای به ترامپ و دولت آمریکا خواستار تحریم دامنه‌های دات آی آر شد.

به گزارش گلوب نیوز وایر، مایکل گارجیولو که یک دلال دامنه‌های اینترنتی هم هست از رییس جمهور آمریکا خواسته با توجه قطع شدن ده روزه اینترنت در ایران دامنه‌های دات آی را مورد تحریم قرار دهد تا از این طریق سایت‌های دولتی ایران مورد تحریم قرار گیرند.

وی این درخواست را برای مدیرعامل موسسه ICANN هم ارسال کرده و از وی خواسته DNS تمام وب‌سایت‌های دارای دامنه‌های دات آی آر را حذف کند و تا زمان رفع کامل تحریم‌ها اینکار را ادامه دهد. وی در ادامه تاکید کرده که با بلاک کردن تمامی دامنه‌های ir. دسترسی به بیش از 1 میلیون و سیصد هزار  وبسایت با این دامنه مسدود خواهد شد و از این طریق سایت‌های دولتی ایران نیز از دسترس خارج خواهند شد.

موسسه آیکن یک موسسه غیر انتفاعی است که وظیفه مدیریت و نظارت بر منابع اینترنتی از جمله دامنه‌های اینترنتی را در دست دارد. این موسسه هم اکنون به صورت مستقل اداره می‌شود و اعضای آن و کمیته‌های مرتبط با آن را افراد متخصص و فنی از سراسر جهان تشکیل میدهند.

این موسسه عموما توجهی به درخواست‌های سیاسی ندارد و بسیار بعید به  نظر می‌رسد حتی در صورت درخواست آمریکا – که آن هم کاملا بعید به نظر می‌رسد- حاضر به حذف دامنه کشوری دات آی آر شود.

به جز سایت‌های دولتی ایران ایران بسیاری از کسب و کارهای خصوصی و افراد حقیقی از دامنه‌های کشوری دات آی آر استفاده می‌کنند.

 

منبع
Globenewswire

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا