خودرو

نیسان سنترا 2020 با  طراحی جدید و قابلیت‌هایی مدرن رونمایی شد

شرکت نیسان در خلال نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2019، از مدل جدید و 2020 خودروی پرطرفدار سنترا پرده برداشت.

شرکت نیسان سال 1982، اولین مدل از خودروی سنترا را به بازار آمریکا عرضه کرد و امسال سی و هفتمین سال از حضور این خودرو در بازار این کشور به حساب می‌آید. به گفته نیسان، حدود 6 میلیون دستگاه از این خودرو در بازار آمریکا فروخته شد و جزو یکی از محبوب‌ترین‌های این برند به شمار می‌آید.

اما امروز این شرکت عضوی جدید را به خانواده خودروهای سنترا اضافه کرد که با ظاهری مدرن همراه شده و در دل خود انواع فناوری‌های پیشرفته و روز دنیا را جای داده است. این محصول از لحاظ شکل و شمایل، شباهتی نسبی به مدل‌های آلتیما و ماکسیمای نیسان دارد به طوری که از جلوپنجره V-Motion، چراغ‌های جلوی LED باریک و سقف شناور بهره می‌برد.

طبق آنچه نیسان اعلام کرد، سنترا 2020 به نسبت مدل‌های قبلی این شرکت، از پلتفرم جدیدی بهره می‌برد  که ارتفاع خودرو را تا 5.5 سانتیمتر و عرض آن را نیز تا 5 سانتیمتر کاهش داده است. همچنین، در بخش‌های مختلف مدل جدید تغییراتی ایجاد شده که سبب جذابیت خودرو شده است. همچنین صدای خودرو نیز تا حد زیادی تقلیل یافته است.

در دل این بدنه زیبا و باابهت، از پیشرانه 2 لیتری چهارسلیدر استفاده شده که قادر به توانی معادل 149 اسب بخار و گشتاوری معادل 197 نیوتن‌متر است. این یعنی ارتقای 20 و 16 درصدی عملکرد موتور خودرو در مقایسه با نسل قبلی موتورهای بکار رفته در سنترا.

نیسان سنترا 2020 با  طراحی جدید و قابلیت‌هایی مدرن رونمایی شد

در خصوص داخل کابین سنترا 2020 نیز باید گفت که تقریبا با آنچه پیشتر در خودروهای نیسان دیده‌اید، برابری می‌کند. کابین این خودرو به فناوری‌های جدید مجهز شده به طوری که یک نمایشگر 7 اینچی لمسی در قسمت میانی داشبورد جای گرفته که از قابلیت ارتباطی بلوتوث و ارسال پیام بدون استفاده از دست بهره می‌برد. همچنین یک خوشه ابزار دیجیتال 4.2 اینچی نیز در این قسمت مشاهده می‌شود که اطلاعات کاربردی روی آن به نمایش درمی‌آید.

قابلیت امنیتی Safety Shield 3.60 نیز شامل ویژگی‌هایی همچون ترمز اضطراری خودکار با همراه شناسایی عابر پیاده، مشاهده نقاط کور، هشدار ترافیک در عقب خودرو، هشدار خروج از لاین، سیستم کمکی نور خودرو برای مشاهده سطح وسیع‌تری از جاده و ترمز عقب خودکار می‌شود.

نیسان سنترا 2020 با  طراحی جدید و قابلیت‌هایی مدرن رونمایی شد

این خودرو در سه تریم S، SV و SR عرضه خواهد شد. مدل پایه یعنی S، از تایرهای 16 اینچی و استارت بدون کلید بهره می‌برد و تریم SV نیز به تایرهای 16 اینچی با آلیاژ آلومینیوم، نمایشگر 68 اینچی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید آتو، سیستم کنترل هوا دوآل زون و کروز کنترل مجهز خواهد بود.

پیشرفته‌ترین مدل سنترا 2020، تریم SR است که از تایرهای 18 اینچی، جلوپنجره V-Motion، چراغ‌های جلوی LED، مه شکن و طراحی داخلی اسپرت بهره می‌برد. به گفته نیسان، سنترا 2020 در هشت رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد، اما هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول اعلام نشده است.

 

 

نوشته های مشابه

‫1,167 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا