ایران

سایت‌های ایرانی کاربردی در زمان اختلال و قطع اینترنت بین‌الملل

اختلال سراسری اینترنت کشور در حالی وارد سومین روز شده که بسیاری از مردم هنوز از اینکه می‌توانند به سایت‌های داخلی دسترسی داشته باشند، بی‌خبرند. از آنجایی که اکثریت مردم ایران جستجوهای خود را از طریق موتور جستجوی گوگل انجام می‌دهند، طبیعی است که از آدرس مستقیم بسیاری از سایت‌های ایرانی بی اطلاع باشند.

اختلال فعلی باعث شده بسیاری از کسب و کارها دست به دامن سرویس‌های پیامک انبوه شده‌ تا از این طریق کاربران ایرانی را از ادامه فعالیت‌شان مطلع کنند و تا حد ممکن بازدید سایت خود را افزایش دهند. از این رو آی‌تی‌ایران تصمیم گرفته در این مطلب لیست سایت‌ها و سرویس‌های ایرانی را که در وضعیت فعلی می‌توانند تا حدودی کمک حال کاربران ایرانی محروم از پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و گوگل باشند، معرفی کند.

موتور جستجو

سایت های داخلی

با وجود اینکه گوگل، بزرگترین و گسترده‌ترین موتور جستجوی دنیا، در حال حاضر از دسترس خارج شده اما چند موتور جستجوی داخلی هستند که کاربران ایرانی می‌توانند از آنها استفاده کنند. البته موتورهای جستجوی ایرانی کارایی و قابلیت‌های نسبتا ضعیف‌تری در مقایسه با گوگل دارند اما به هر حال می‌توانند نیازهای کاربران ایرانی را در شرایط فعلی برطرف کنند.

پارسی‌جو

موتور جستجوی ایرانی پارسی‌جو یکی از این موارد است که برخی از کلیدواژه‌ها را برایتان جستجو می‌کند. اما همانطور که در بالا ذکر کردیم، این موتور جستجو در بسیاری موارد ممکن است نتیجه‌ای را برای جستجوی واژه مورد نظر شما نمایش ندهد. ضمنا نسخه اپلیکیشن این موتور جستجو نیز برای کاربران اندرویدی قابل استفاده است.

یوز

یوز یکی دیگر از موتورهای جستجوی داخلی است که بیش از 5 میلیارد صفحه فارسی را پوشش می‌دهد و امکان جستجوی وب، تصاویر، ویدیو و خبر در این مرورگر وجود دارد. البته نباید انتظار داشته باشید کیفیت نتایج جستجو مشابه آنچه که در گوگل دیده بودید، باشد.

پارسیک

موتور جستجوی پارسیک همانند دیگر همتایان ایرانی خود امکان جستجوی کلیدواژه‌ها در بین صفحات فارسی را به شما می‌دهد. علاوه بر این، در صفحه اخبار کاربران می‌توانند گزیده‌ای از اخبار روز داخلی را هم مطالعه کنند.

اخبار

بسیاری از کاربران ایرانی عادت دارند اخبار روز را از شبکه‌های اجتماعی یا جستجو در گوگل دنبال کنند و اختلال فعلی اینترنت در کشورمان، این مسئله را به‌طور کلی غیرممکن کرده است. از این رو کاربران می‌توانند اخبار روز فناوری داخلی و خارجی را همچنان از طریق وبسایت آی‌تی‌ایران دنبال کنند. البته در این میان وبسایت‌های دیگری هستند که اخبار سیاسی، اجتماعی و ورزشی را همچنان برای کاربران ایرانی پوشش می‌دهند که در ادامه به انها اشاره کرده‌ایم.

اخبار ایران و جهان

ایسنا

ایرنا

فارس

مهر

تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار اقتصادی

دنیای اقتصاد

اخبار ورزشی

ورزش3

سرویس‌های مسیریاب

بلد

با توجه به اینکه مسیریابی در طول روز یکی از دغدغه‌های مهم کاربران ایرانی علی‌الخصوص رانندگان تاکسی‌های آنلاین است، در دسترسی نبودن گوگل مپ و اپلیکیشن Waze می‌تواند باعث سردرگمی رانندگان ایرانی در شرایط فعلی شود.

از این رو مسیریاب ایرانی بلد می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. این سرویس، مسیریابی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و البته اگر قصد استفاده از خوردوی شخصی دارید، بلد می‌تواند مسیر صحیح را در طول مسیر به شما نمایش دهد.

دال

این مسیریاب ایرانی نیز پس از انتخاب مبدا و مقصد توسط کاربر، بهترین و سریع‌ترین مسیر را با توجه به ترافیک لحظه‌ای برای کاربر انتخاب می‌کند و در شرایط فعلی می‌تواند جایگزین خوبی برای گوگل مپ و Waze باشد.

فروشگاه‌های اینترنتی

ظاهرا تمامی فروشگاه‌های اینترنتی نیز همانند گذشته بدون محدودیت به کارشان ادامه می‌دهند و در صورتی که آدرس مستقیم این وبسایت‌ها را فراموش کرده‌اید، در اینجا می‌توانید لیست فروشگاه‌های آنلاین ایرانی را مشاده کنید.

دیجی‌کالا

مقداد آی‌تی

ترب

ایمالز

زنبیل

ایران رنتر

تاکسی‌های آنلاین

خبر خوب برای کاربران ایرانی اینکه تمامی سرویس‌های تاکسی و حمل نقل آنلاین همچنان بدون محدودیت به کار خود ادامه می‌دهند. این سرویس‌ها در حال حاضر از طریق اپلیکیشن و یا نسخه تحت وب قابل استفاده هستند. در ادامه می‌توانید لینک ورود به وبسایت این سرویس‌ها را مشاهده کنید.

تپسی

اسنپ

کارپینو

ماکسیم

فیلم و ویدیو

خبر بد برای طرفداران فیلم و سریال‌های خارجی روز اینکه فعلا هیچ راهی برای دسترسی به سایت‌های دانلود فیلم و سریال خارجی وجود ندارد و تنها چند سایت داخلی در این میان برای استفاده هستند که البته تا حدودی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

آپارات

اگر از طرفداران همیشگی وبسایت مشهور آپارات هستید، همچنان می‌توانید از طریق اپلیکیشن وبسایت آپارات ویدیوهای مورد علاقه‌تان را بدون محدودیت مشاهده کنید. ضمنا نسخه تحت وب آپارات نیز همچنان قابل استفاده است.

آنتن

سرویس آنتن امکان دسترسی به پخش زنده شبکه‌های تلویزیونی و همچنین پخش مستقیم مسابقات ورزشی روز دنیا را در اختیار کاربارن قرار می‌دهد.

فیلیمو

سرویس فیلیمو در شرایط فعلی فیلم وسریال‌ها خود را همچنان با زیرنویس و دوبله در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته برای استفاده از این سرویس باید اشتراک خریداری کنید و تماشای رایگان محتوا در این سرویس ممکن نیست. لازم به ذکر است نسخه تحت و وب اپلیکیشن فیلیمو نیز همچان قابل استفاده است.

نماوا

نماوا هم مثل سرویس فیلیمو، فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا را به صورت زیرنویس و دوبله در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مشاهده فیلم وسریال در نماوا نیز باید اشتراک خریداری کنید.

پارسی دانلود

پارسی دانلود هم یکی از وبسایت‌هایی است که امکان تماشا و دانلود فیلم و سریال خارجی به صورت زیر نویس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

خرید آنلاین بلیط

سینما تیکت

کاربارن در وبسایت سینما تیکت می‌توانند بلیط فیلم‌های در حال اکران در سینماهای سراسر کشور را به‌صورت آنلاین رزرو و خریداری کنند.

علی بابا

سامانه علی بابا نیز مرجع خوبی برای خرید آنلاین بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس است که نسخه اپلیکیشن این سرویس نیز قابل استفاده است.

اپلیکیشن‌های پرداخت آنلاین

از آنجایی که درگاه‌های آنلاین تمام بانک‌های ایرانی در شرایط کنونی بدون تداخل به کار خود ادامه می‌دهند، سرویس‌هایی که خدمات پرداختی آنلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهند نیز همچنان بدون محدودیت به کار خود ادامه می‌دهند. در ادامه 3 سرویس پرداخت آنلاین کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.

آپ

آپ، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های خدمات پرداخت آنلاین است که امکان خرید شارژ، انتقال وجه، پرداخت قبوض و … را در اخیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس از طریق اپلیکیشن و نسخه تحت وب همچنان در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد.

هفت هشتاد

سرویس هفت هشتاد نیز همانند آپ، امکان انجام فعالیت‌های بانکی را که به رمز دوم و اینترنت نیاز دارند فراهم کرده است.

موزیک و پادکست

اگر شما هم عادت دارید موزیک‌ها و پادکست‌های مورد علاقه خود را از طریق سرویس‌های خارجی اسپاتیفای، ساند کلاد، اپل موزیک و انکر گوش دهید، چیزی جز اظهار تاسف و همدردی برایتان نداریم. اما حداقل می‌توانید به چند وبسایت داخلی زیر نگاهی بیاندازید تا شاید در این شرایط بتوانید نیازهایتان را برطرف کنید.

Nex1music

این وبسایت در حال حاضر امکان دانلود جدیدترین موزیک‌های روز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شنوتو

شنوتو هم یکی از سرویس‌هایی است که امکان گوشی دادن به جدیدترین پادکست‌های ایرانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیپ تونز

سرویس بیپ تونز هم جدیدترین موزیک‌های ایرانی را ارائه می‌دهد که البته برخی از آثار هنرمندان ایرانی در این وبسایت رایگان نیستند.

نواک

وبسایت نواک هم آرشیو نسبتا کاملی از موسیقی‌های ایرانی در سبک‌های مختلف را در اختیار دارد و برای کاربران ایرانی بدون محودیت قابل استفاده است.

سازمان‌ها و خدمات دولتی

خدمات الکترونیک نیروی انتظامی

سازمان ثبت اسناد و املاک

سامانه بورس اوراق بهادار

سازمان تامین اجتماعی

اطلاعات راه‌های کشور

سازمان امور مالیاتی کشور

پیگیری کارت سوخت

سازمان هواشناسی

بانک‌ها

بانک مرکزی

بانک صادرات

بانک ملی

بانک تجارت

بانک سرمایه

بانک پارسیان

بانک ملت

بانک مسکن

بانک انصار

بانک کشاورزی

بانک قوامین

یانک سپه

بانک رفاه

بانک سامان

بانک پاسارگاد

پست بانک

‫12 دیدگاه ها

  1. جراحی بینی استخوانی دکتر مقتدر
    جراحی بینی استخوانی دکتر مقتدر که در اصطلاح بینی عقابی یا قوز دار نیز نامیده می شود دارای پوستی نازک می باشد و همین ویژگی به ظرافت تراش استخوان بینی در حین جراحی کمک می کند تا بازتاب عمل بینی استخوانی بسیار زیبا جلوه نماید. عوامل مختلفی سبب ایجاد شدن قوز و انحراف بینی در نتیجه تشکیل بینی استخوانی می شوند ، عواملی نظیر ژنتیک و وارد شدن ضربه به بینی می تواند در تشکیل بینی استخوانی تاثیر گذار باشند .یکی دیگر از ویژگی های بینی استخوانی نازک بودن پوست بینی های استخوانی و غضروف های محکم است ، با انجام جراحی بینی استخوانی می توان کجی بینی وقوز آن را برطرف نمود . معمولاً افرادی که بینی استخوانی داشته‌اند و اقدام به جراحی بینی استخوانی خود کرده‌اند ،از نتیجه جراحی بینی خود راضی بوده‌اند.بینی استخوانی بینی‌هایی را شامل می‌شود که دارای قوز

  2. شاید اسم هایفوتراپی امروزه زیاد به گوشتان خورده باشد در واقع هایفوتراپی جدیدترین تکنولوژی جوانسازی صورت و گردن است که البته بدون جراحی صورت می گیرد، در روش هایفوتراپی شما تنها با یک جلسه یک ساعته به صورت کاملاً راحت و بدون درد و عارضه می توانید جوانسازی پوست خود را انجام دهید.

    پس از انجام هایفوتراپی شخص می تواند کارهای روزانه خود را بلافاصله و به راحتی انجام دهد، هایفوتراپی روشی کاملاً ایمن و بدون خطر است که مورد تایید FDA آمریکا است؛

  3. ترکیب شیمیایی بوتاکس از یک سمی به نام بوتولینوم است که به همین علت ممکن است برای عده‌ای، تزریق ژل و بوتاکس این قضیه ترسناک باشد که این عمل را انجام دهند، ولی باید بیان نمود که اصلاً جای نگرانی نیست؛ زیرا که این ماده سمی برای عمل باید در واحدهای مشخصی تزریق گردد که اصلاً برای بدن ضرری به همراه ندارد. به‌صورت کلی با انتقال این ماده سمی به پوست موجب فلج شدن عضلات آن ناحیه شده و درنهایت چین‌وچروک‌ها از بین می‌رود و ظاهری شاداب‌تر به فرد می‌بخشد.

  4. سلام سایت بسیار جالب و زیبایی دارید لطف می کنید اگه از وبسایت های ما هم دیدن کنین و نکات خودتون رو برای بهتر شدن سایت ما بدین

    خانه های مدرن
    http://www.khanecheen.ir/
    اسباب بازی
    http://www.gamingtools.ir/
    لوازم دیجیتال
    https://www.rabokala.ir/
    لوازم بازی
    http://www.game-digikala.ir/
    لوازم دخترانه
    http://www.ladymodkala.ir/
    خانه های مدرن
    http://www.soltanpourstudio.com/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا