پوشیدنی هوشمند

آیا هدست واقعیت افزوده اپل جایگزین گوشی‌ها‌ی آیفون می‌شود؟

تقریبا 10 سال از ورود گوشی‌ها‌ی آیفون به دنیای ما انسان‌ها‌ می‌گذرد و همانند آنچه بر سر گوشی‌ها‌ی ساده و ابتدایی آمده و کم‌کم به تاریخ پیوستند، شاید این سرنوشت برای گوشی‌ها‌ی هوشمند نیز رقم بخورد و جای خود را به محصول دیگری بدهند.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که این محصول چه خواهد بود؟ اخیر وب‌سایت The Information، با انشار گزارشی نوشت که هدست واقعیت افزوده، احتمالا همان دستگاه مورد بحث خواهد بود. این وب‌سایت نوشت که اپل چند سالیست به دنبال دستگاهی برای جایگزین کردن آن با گوشی‌ها‌ی آیفون خود است.

ای شرکت اخیرا تمرکز خود را بر روی تولید هدست‌ها‌ی واقعیت افزوده معطوف کرده و برخی منابع خبری نیز مدعی شده‌اند که از این محصول در سال 2020 رونمایی خواهد شد. همچنین، در خبرها آمده که اپل جلسات محرمانه‌ای را با کارمندان خود برگزار و در آن در خصوص برنامه‌ها‌ی این شرکت برای آینده صحبت می‌کند.

یکی از طرح‌ها‌ی اپل، تولید نسل دوم هدست واقعیت افزوده در سال 2023 است که مشخصا برای کاربرد روزمره کاربران طراحی خواهد شد. گفته می‌شود که این دستگاه، می‌تواند آغازگر دوران جدیدی در شرکت اپل باشد و به عنوان محصول جایگزین گوشی‌ها‌ی آیفون، در اختیار کاربران قرار گیرد. البته فعلا و با توجه به تکنولوژی‌ها‌ی موجود، تصور اینکه بخواهیم گوشی‌ها‌ی هوشمند و یا آیفون خود را با یک عینک هوشمند جابجا کنیم، کمی‌دور از ذهن بنظر می‌رسد.

با این حال، عینک‌ها‌ و یا هدست‌ها‌ی پوشیدنی هوشمند هنوز مورد توجه جدی قرار نگرفته‌اند و اخیرا نیز شرکت گوگل نتوانست با عینک گوگل گلس به توفیق چندانی دست یابد و در این پروژه، شکست خورد. بدیهی است که بازار هنوز آمادگی پذیرش عینک‌ها‌ و یا هدست‌ها‌ی هوشمند را ندارد و تنها راه چاره، انتظار است و انتظار.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا