خودرو الکتریکی

خودروی تمام الکتریکی فورد موستانگ Mach-E رونمایی شد

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار، شرکت فورد چند روز قبل از شروع بکار رسمی‌ رویداد خودرویی لس آنجلس، از جدیدترین محصول خود که یک خودروی تمام الکتریکیست و با نام موستانگ Mach-E شناخته می‌شود، پرده برداشت.

این خودرو اولین دستپخت گروه Team Edison که فورد برای تولید خودروهای الکتریکی تشکیل داده، محسوب می‌شود. موستانگ Mach-E همانند دیگر مدل‌های متعلق به این خانواده به دماغه کوتاه، چراغ‌های جلوی خاص و بدنه‌ای عضلانی مجهز شده است.

مهندسان فورد اما تغییراتی را نیز در این خودرو لحاظ کرده‌اند تا به عنوان یک خودروی الکتریکی شناخته شود. همچنین، از یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌جدید و فناوری ارتباطی پیشرفته‌تری نیز در موستانگ Mach-E تعبیه شده است.

این خودرو، دستاوردی بزرگ برای فورد محسوب می‌شود چراکه این شرکت جزو یکی از بزرگ‌ترین حامیان خودروهای هیبریدیست. همانطور که می‌دانید تقریبا 55 سال از عمر خودروهای موستانگ می‌گذرد و این عضو جدید الکتریکی، یکی از بزرگ‌ترین گام‌های فورد برای ورود به این بازار نوظهور به شمار می‌رود.

اگر خاطرتان باشد این شرکت اخیرا اعلام کرد که چیزی حدود 11 میلیارد دلار را برای تولید خودروهای الکتریکی اختصاص داده و در نظر دارد در سال 2020 میلادی، 40 مدل الکتریکی را تولید و به بازار عرضه کند. کومار گالهوترا، مدیر فورد در آمریکای شمالی عنوان کرد: می‌دانیم که باید کار متفاوت و هیجان‌انگیزی انجام دهیم؛ کاری که فقط از عهده فورد برمی‌آید. باید محصولاتی را تولید کنیم که رانندگان را به وجد آورد و از رانندگی با آن لذت ببرند. همچنین، عملکرد آن نیز می‌بایست آن چیزی باشد که از موستانگ توقع می‌رود.

بیل فورد، مدیرعامل شرکت فورد در این رابطه عنوان کرد: من با موستانگ Mach-E رانندگی کردم و چیزی شبیه به یک کشتی موشکی بود. این خودرو، نسل جدیدی از موستانگ را عرضه می‌کند و فکر می‌کنم که طرفداران خودروهای این خانواده، از موستانگ Mach-E خوششان خواهد آمد.

خودروی تمام الکتریکی فورد موستانگ Mach-E رونمایی شد

اگرچه جزییات اندکی در خصوص این محصول منتشر شده، اما خودروی تمام الکتریکی موستانگ Mach-E در چند نسخه عرضه خواهد شد که مدل ارزان‌قیمت آن تحت عنوان Select با قیمت 43895 دلار آغاز خواهد شد. با این حال، تا سال 2021 خبری از عرضه Select نخواهد بود. نسخه دیفرانسیل عقب این خورو، یک باتری 75.7 کیلوواتی را در خود جای داده که قادر است با یک بار شارژ، حدود 370 کیلومتر را بپیماید.

نسخه دیگر موستانگ Mach-E با نام First Edition شناخته می‌شود که با قیمت پایه 59900 دلار به فروش خواهد رسید. این مدل، جفت دیفرانسیل بوده و به کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، کاورهای پدال متالیک و دوخت صندلی متفاوت مجهز است.

در این خودرو از یک باتری 98.8 کیلوواتی استفاده شده که می‌تواند تا 434 کیلومتر را با یک بار شارژ، بپیماید. این مدل به همراه نسخه پریمیوم از سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد. مدل پریمیوم با قیمت 50600 دلار به فروش خواهد رسید.

مدل بعدی،GT نام دارد که عرضه آن از بهار سال 2021 و با قیمت 60500 دلار آغاز خواهد شد. این خودرو به یک باتری 98.8 کیلوواتی با قابلیت پیمودن 400 کیلومتر با یک باتری پُر مجهز خواهد بود.

همانند دیگر خودروهای الکتریکی، موستانگ Mach-E نیز از چند حالت رانندگی بهره می‌برد که تجربیات متفاوتی از رانندگی با این خودرو را برای راننده و سرنشین به ارمغان خواهند آورد. از جمله این حالت‌ها می‌توان به Whisper و Engage اشاره کرد.

خودروی تمام الکتریکی فورد موستانگ Mach-E رونمایی شد

همانطور که پیشتر اشاره شد، فورد در این خودرو از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌جدید SYNC استفاده کرده است. نمایشگر 15.5 اینچی عمودی نیز در قسمت میانی داشبود تعبیه و اپل کارپلی و اندروید آتو نیز در این سیستم جای داده است. یکی از ویژگی‌های بارز در این قسمت، دکمه‌های فیزیکی تنظیم صداست که در قسمت پایینی نمایشگر تعبیه شده است.

فورد اعلام کرده که تمامی‌مدل‌های موستانگ Mach-E به شارژر خانگی مجهزند که کاربر می‌تواند از خروجی‌های 120 و 240 ولتی برای شارژ باتری خودرو استفاده کند. البته یک شارژر سریع خانگی نیز شرکت فورد عرضه خواهد کرد که هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

خودروی تمام الکتریکی فورد موستانگ Mach-E رونمایی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا