اپل

ارزش شرکت اپل به 1.17 تریلیون دلار رسید

تا پایان روز چهاردهم نوامبر، ارزش سهام اپل با رشدی خیره‌کننده از مرز 1.17 تریلیون دلار عبور کرد و این یعنی، از ارزش کل بخش انرژی آمریکا فراتر رفته است.

این غول دنیای فناوری در حالی خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت سهامی‌عام معرفی کرد که ارزش سهام این شرکت، با رشدی 66.5 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود و پیش‌بینی می‌شود که این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

شاید یکی از دلایل این امر در تعرفه‌هایی نهفته باشد که در تاریخ 15 دسامبر بر روی محصولات اپلی که از چین به آمریکا وارد شدند، وضع شده است. این مساله سبب شد تا اهالی کوپرتینو، محصولات خود را 15 درصد گرانتر به آمریکا وارد کنند. در این میان، برخی از محصولات اپل نیز به دنبال وضع این تعرفه‌ها آسیب دیدند به طوری که اپل به جای افزایش قیمت، سعی کرد تا هزینه‌ها را کاهش دهد.

این افزایش خیره‌کننده ارزش سهام اپل در حالی بدست آمد که این شرکت اخیرا گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه چارم مالی 2019 را منتشر و با ارائه آمارو وارقام، سرمایه‌گذاران و سهام‌داران خود را غافلگیر کرد. اپل توانست فراتر از پیش‌بینی‌های وال‌استریت عمل کند و در دو بخش درآمد و سود حاصل از فروش محصولات خود، رقم‌های بالایی را ثبت کند. عملکرد این شرکت در زمینه فروش پوشیدنی‌های هوشمند و همچنین خدمات آنلاین، کاهش فروش آیفون را جبران کردند. ارزش سهام اپل از زمان 30 اکتبر تا روز پانزدهم نوامبر، افزایش 8 درصدی را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا