مایکروسافت

شمارش معکوس برای پایان عمر دستیار صوتی کورتانا

مایکروسافت اعلام کرد که در پایان ماه ژانویه سال آینده میلادی، به عمر اپلیکیشن دستیار دیجیتالی کورتانا در تمامی پلتفرم‌های اندروید و iOS پایان خواهد داد.

این غول نرم‌افزاری دنیا با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه از تصمیم خود برای از دسترس خارج کردن کورتانا در کشورهای بریتانیا، کانادا و استرالیا خبر داد. از دیگر کشورهایی که دیکر قادر به استفاده از کورتانا در پلتفرم‌های iOS و اندروید نخواهند بود می‌توان به مکزیک، چین، اسپانیا و هند اشاره کرد. این تصمیم در 31 ژانویه عملی خواهد شد.

سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد: کورتانا بخش جدایی‌ناپذیری از رویکرد آینده‌نگرانه ما برای اضافه کردن قدرت محاسبات گفتاری و ارتقای بهره‌وری به تمامی‌پلتفرم‌ها و دستگاه‌هایمان است. ما برای آنکه بتوانیم کورتانا را به ابزاری مفید و مثمرثمر تبدیل کنیم، قصد داریم تا آن را در دل اپلیکیشن‌های آفیس 365 مایکروسافت اضافه کنیم و برای دستیابی به این هدف، می‌بایست به پشتیبانی از این دستیار صوتی در اپلیکیشن‌های موبایلی در اندروید و iOS پایان دهیم.

هنوز مشخص نیست که کوتانا تا چه زمانی بعد از 31 ژانویه، در سایر کشورهای جهان فعال خواهد بود. اما مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرد که همچنان در آمریکا پشتیبانی می‌شود و در تاریخ مذکور، دیگر در کشورهای نام‌برده قابل دسترسی نخواهد بود.

گفتنی است کاربران از کورتانا برای اعمال تنظیمات و بروزرسانی فرمور دستگاه‌هایی همچون هدفون‌های سرفیس استفاده می‌کردند که اکنون و با پایان یافتن عمر این دستیار صوتی، باید منتظر ماند و دید که ردموندی‌ها چه راهکاری را برای این مساله می‌اندیشند. این شرکت هنوز حرفی در خصوص نحوه دسترسی دارندگان هدفون‌های سرفیس به این ویژگی‌ها نزده است.

مایکروسافت در دسامبر سال 2015 عرضه کورتانا برای اندروید و iOS را آغاز کرد. این دستار صوتی در اصل برای ارتباط میان کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 به گوشی‌های موبایل طراحی شده بود. اگرچه این شرکت، تغییرات زیادی را در کورتانا ایجاد کرد، اما نتوانست همپای شرکت‌های رقیب گام بردارد.

اگر خاطرتان باشد ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که کورتانا دیگر رقیبی برای الکسا و گوگل اسیستنت نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا