اسنپتپسی

جزییات سهمیه بنزین برای رانندگان اسنپ و تپسی

دو تاکسی اینترنتی می‌گویند که کرایه سفر افزایش نمی‌یابد

سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی به آنها تعلق می‌گیرد اما جزییات آن چیست؟

سرانجام دولت تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفت و از نیمه شب دیشب قیمت بنزین افزایش یافت و همزمان سهمیه‌ای نیز برای تاکسی‌های اینترنتی از جمله رانندگان اسنپ و تپسی در نظر گرفته شد هرچند هنوز جزییات آن مشخص نشده است.

 بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از این پس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد سه هزار تومان شده است.

بر اساس این اطلاعیه میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است:

۱- میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است:

جدول تیپ خودروهای مشمول سهمیه

۲ – قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.

– قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

– قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان خواهد بود.

سهمیه بنزین خودروهای مختلف

۳ – از ساعت صفر روز ۲۴ سهمیه کامل ماه آبان سال ۱۳۹۸  همه خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز شده و سهمیه خودروهای شخصی به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است. استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی میسر خواهد بود.

۴ – کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده‌اند، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

افرادی که کارت سوخت ندارند، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده‌اند، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست است، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

۵ – نرخ CNG‌ بدون تغییر خواهد بود.

سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی

۶ – برای مسافربرهای بر پایه اینترنت (اسنپ و تپ‌سی) مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت. برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین‌شهری، آژانس‌های مسافربری و آموزشگاه‌های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذ گردیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

۷ – به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت‌بارها مقرر گردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف CNG‌ در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند.

۸ – همچنین به خودروهای همه دستگاه‌های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند.

۹ – قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه‌دار بدون تغییرخواهد بود.»

سهمیه بنزین برای تاکسی‌های اینترنتی

در همین حال دو شرکت تپسی و اسنپ هم اعلام کرده‌اند که سهمیه بنزین برای خودروهایی که در آنها مشغول به فعالیتند در نظر گرفته شده و قیمت سفر تغییری نخواهد کرد.

تپسی در اطلاعیه‌ای که در کانال رانندگانش قرار داده تاکید کرده است که سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی‌های آنلاین تعلق می‌گیرد بنابراین بدون نگرانی به سفرهایتان ادامه دهید. تپسی تاکید می‌کند که جزییات این موضوع شامل شرایط دریافت سهمیه و نحوه تخصیص آن به رانندگان تاکسی آنلاین متعاقبا اعلام خواهد شد.

تپسی تاکید کرده است که با توجه به اختصاص سهمیه به تاکسی‌های آنلاین قیمت سفرها تغییری نخواهد کرد.

همچنین به گزارش استارتاپ ۳۶۰ اسنپ نیز اطلاعیه مشابهی را خطاب به رانندگان خود منتشر کرده است. در اطلاعیه اسنپ آمده است: با توجه به آغاز سهمیه بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، خوشحالیم به اطلاع برسانیم به رانندگان تاکسی های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.

بنا به این گزارش از امروز 24 آبان ماه، هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی های اینترنتی بر اساس کارکرد ماه، به قیمت دولتی محاسبه و ما به التفاوت آن به کارت بانکی آنها واریز می گردد.

با مشخص شدن جزییات بیشتر از  سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی از جمله سهمیه بنزین رانندگان تپسی و اسنپ این مطلب به روز خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا