عکاسی

دوربین جدید لایکا SL2 با نمایشگر لمسی و رزولوشن بالاتر رونمایی شد

شرکت لایکا اخیرا دوربین جدید به نام SL2 را به خانواده دوربین‌های بدون‌آینده فول‌فریم خود اضافه کرد. دوربینی که به میزان رزولوشن سنسور بالاتر، بدنه‌ای ارتقایافته، نمایشگری لمسی و منظره‌یاب الکترونیکی بهبودیافته مجهز شده و قرار است ادامه‌دهنده راه مدل SL این شرکت باشد که در سال 2015 به بازار عرضه شد.

طراحی این دوربین، شباهت بسیار نزدیکی به مدل قبلی دارد که البته تغییراتی جزئی نیز در آن اعمال شده است. شاسی میانی در SL2 از منیزیم ساخته و برای قسمت‌های بالایی و پایینی از آلومینیوم استفاده شده است. بدنه دوربین لایکا SL2 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقام است و استاندارد IP56 نیز بر این مساله صحه می‌گذارد.

در قسمت پشتی بدنه، شاهد بکارگیری یک نمایشگر 3.2 اینچی لمسی با رزولوشن ارتقایافته 2.1 مگاپیکسلی و منظره‌یاب الکترونیکی جدید 5.76 مگاپیکسلی اولد EyeRes هستیم. در لایکا SL2، کاربران می‌توانند از سه روش با دستگاه کار کنند که شامل لمس، جوی‌استیک و تامب‌ویل می‌شود. همچنین چندین دکمه قابل تنظیم نیز در این دوربین تعبیه شده که می‌توان آن‌ها را برای اجرای دستورات مدنظر، تنظیم کرد.

در دل بدنه نیز از سنسور 47.3مگاپیکسلی فول فریم استفاده شده که پیشتر در دوربین Q2 این شرکت بکار رفته بود. این سنسور از قابلیت لرزشگیر 5 محوره بهره می‌برد که قادر است تا 5.5 استاپ در کاهش تکانه‌ها موثر عمل کند. همچنین، سنسور مذکور از محدوده ایزوی 50 تا 50000 پشتیبانی می‌کند و محدوده دینامیک آن نیز تا 14 استاپ عنوان شده است.

توان پردازشی لایکا SL2 از طریق پردازنده تصویری Maestro III تامین می‌شود که قادر است در حالت شاتر دستی، امکان ثبت عکس تا نرخ 10 فریم بر ثانیه و در حالت شاتر الکترونیکی، عکاسی با نرخ 20 فریم بر ثانیه را فراهم کند.

با دوربین SL2 می‌توان در چندین حالت مختلف فیلمبرداری کرد که از جمله این موارد می‌توان به فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و همچنین 1080p با نرخ 180 فریم بر ثانیه برای فیلمبرداری اسلوموشن اشاره کرد.

قابلیت فوکوس خودکار تشخیص کنتراست جدید این دوربین، قادر به شناسایی چشم، چهره و بدن است و می‌تواند به صورت خودکار فرآیند سوییچ کردن را انجام دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های لایکا SL2، سیستم منوی جدید آن است که امکان دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به گزینه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وزن لایکا SL2 حدود 928 گرم عنوان شده و قرار است با قیمت 5965 دلار و چند روز آینده روانه بازار شود.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا