تکنولوژی

اسنودن و هواوی وب سامیت ۲۰۱۹ را افتتاح کردند

مهمترین رویداد استارتاپی اروپا از دیشب آغاز به کار کرد

رویداد وب سامیت ۲۰۱۹  شب گذشته در لیسبون پرتغال افتتاح شد در حالی که نه تنها تمام صندلی‌ها بلکه کل سطح سالن مجموعه بیست هزارنفری Altice Arena  هم توسط شرکت‌کنندگان پر شده بود و تعداد زیادی هم در بیرون مجموعه و از صفحات نمایش بزرگ برنامه‌ها را تماشا می‌کردند. وب سامیت یک رویداد سالانه تکنولوژی است و به گفته برگزارکنندگان آن بزرگترین کنفرانس تکنولوژی جهان که با توجه به حضور سرمایه‌گذاران استارتاپی و توجه شرکتهای بزرگ آی تی به خصوص برای استارتاپ‌ها فرصت مناسبی برای عرض اندام است. مقامات وب سامیت می‌گویند حدود هفتاد هزارنفر در رویداد امسال شرکت می‌کنند.   

وب سامیت حدود یک دهه قبل در دوبلین ایرلند آغاز به کار کرد بعدا اما این رویداد از سوی مقامات شهر لیسبون بیشتر مورد توجه قرار گرفت برای همین از سال ۲۰۱۶ به بعد به پایتخت پرتغال نقل مکان کرد. 

رویداد امسال هم با همین تمرکز با معرفی ۱۶ استارتاپ برگزیده جدیداروپایی آغاز شد اما خیلی زود نوبت به سخنرانان اصلی رسید که نخستین آنها ادوارد اسنودن افشاگر مشهور آمریکایی رسید که آنچنانکه پیش‌بینی می‌شد در سخنانش هم شرکتهای تکنولوژی و هم دولت‌ها را مورد انتقاد قرار داد. اسنودن مامور سابق آژانس امنیت اطلاعات آمریکا بود که بعد از افشای یکسری اطلاعات محرمانه به روسیه رفت و در آنجا پناهنده شد. او که همچنان تحت تعقیب است از طریق ویدیو کنفرانس در وب سامیت سخنرانی کرد و با توجه به تشویق مکرر حاضران به نظر میرسید صحبت‌هایش مورد استقبال هم قرار گرفت.

اسنودن بخش مهمی از صحبت‌هایش را به نبود حریم خصوصی و سرقت داده توسط دولت‌ها و آینده اینترنت اختصاص داد و در سخنان طعنه‌آمیز گفت: «شما چه می‌توانید بکنید وقتی قدرتمندترین نهادهای جامعه حداقل مسئولیت‌پذیری را در برابر جامعه دارند؟»  

اسنودن: هیچ کس جز خود شما مراقب اطلاعاتتان نیست

او در سخنان مستقیمی اروپایی‌ها را به خاطر اجرای قانون GDPR ( مقررات عمومی حفاظت داده ) مورد انتقاد قرار داد و گفت: «این قانون شروع خوبی است اما این مقررات بیشتر درباره جمع آوری دیتاست تا حفاظت از دیتا. » به عقیده اسنودن پایه سیستم ارتباطات در اینترنت نیاز به تغییراتی ( برای حفاظت از اطلاعات کاربران ) دارد.»

اسنودن گفت : «این داده‌ها نیستند که مورد نفوذ و سواستفاده قرار می‌گیرند این انسان‌ها هستند که مورد نفوذ قرار می‌گیرند. به گفته او تمام مرورگرها و خدمات دهندگان اینترنت تحت حاکمیت قدرت قرار دارند و مردم نباید به آنها اعتماد کنند.»

اسنودن تاکید کرد که نسل ما صاحب هیچ چیز نبود تنها خود شما می‌توانید از دیتای خود حفاظت کنید نه دولت‌ها و نه صنعت تکنولوژی کاری در این زمینه انجام نخواهند داد.

هواوی و مقابله با تحریم 

گو پینگ رییس هیات مدیره هواوی دومین سخنران اصلی مراسم افتتاحیه بود که در کنار برندسازی دوباره این شرکت با  5G به برنامه این شرکت برای سرمایه گذاری و توسعه بازار اپلیکیشن خبر. داد که با توسعه نسل جدید ارتباطی فرصت مناسبی برای تحول در این عرصه را ایجاد خواهد کرد.

به گفته این مدیر ارشد هواوی آی سی تی الکتریسیته زمان ماست اما نسل پنجم کمی زودتر از زمان خودش عرضه شده است. او در توضیحات خود بار دیگر مزایای نسل پنجم ارتباطات را برشمرد از جمله سرعت بیشتر و تاخیر کمتر که همین تحولی در برخی صنایع از جمله خودروهای خودران یا جراحی از راه دور ایجاد خواهد کرد.

رییس هیات مدیره هواوی: 5G زودتر از موقع خود از راه رسیده، هم اکنون توسط ۴۰ اپراتور در ۱۰ کشور جهان عرضه می‌شود

این مدیر هواوی با اشاره به پتانسیل اپلیکیشن‌ها به خصوص بعد از ورود به  5G گفت که این بازار بسیار پرسودی برای تولیدکنندگان اپلیکیشن خواهد بود. 

هواوی از چندین ماه قبل همچنان تحت فشار دولت آمریکا قرار دارد که این شرکت را در لیست سیاه  خود قرار داد و گفت شرکتها برای کار با هواوی نیاز به دریافت مجوز ویژه از دولت آمریکا دارند هرچند تاکنون هیچ مجوزی برای شرکتها صادر نشده اما با توجه به سخنان وزیر تجارت آمریکا به نظر می‌رسد چندین مجوز جدید آماده صادر شدن هستند. 

هر چند رییس هیات مدیره هواوی در این رویداد هیچ اشاره ای به محدودیت‌های آمریکا نکرد اما به نظر می‌رسد استراتژی هواوی با بازگشایی بازار اپلیکیشن و دعوت از توسعه دهنگان مقابله تجاری با آمریکا باشد.

یک افشاگر دیگر 

اسنودن تنها افشاگر اطلاعات حاضر در این رویداد نیست. کایزر یک کارمند سابق شرکت کمبریج آنالیتیکا و بازیگر فیلم مستند The Great Hack هم یکی دیگر از سخنرانان این رویداد است. در آن فیلم مستند که توسط نتلفلیکس تهیه شد ماجرای سرقت اطلاعات کاربران توسط این شرکت را بازگو می‌کند موضوعی که بارها باعث احضار مدیرعامل فیس‌بوک و معذرت خواهی از کاربران منجر شد. کمبریج آنالیتیکا شرکتی بود تحت قرارداد با برخی نهادهای سیاسی از جمله کمپین انتخاباتی ترامپ با سواستفاده از دسترسی که شرکتهای تکنولوژی مانند فیس‌بوک برای آنها فراهم کرده بودند به تبلیغ دروغین می‌پرداختند. 

به جز اینها وب سامیت محل سخنرانی اشخاص دیگری هم هست از جمله مذاکره کننده ارشد برگزیت مایکل بارنیر، اریک کانتونا بازیگر مشهور منچستر یونایتد، مارگارت وستگر مدیر دیجیتال کمیسیون اروپا.

مجموعه چند منظوره Altice Arena محل برگزاری وب سامیت به شکل گسترده‌ و وسیعی توسط پلیس پرتغال محافظت می‌شود
بلیت شما اپلیکیشن شماست. تقریبا همه چیز در رویداد با اپلیکیشن رسمی آن کار میکند از ثبت نام گرفته تا بلیت ورودی!

 

وب سامیت دارای سخنرانان زیادی است این بخش از این رویداد محل ملاقات و ویژه سخنرانان و میهمانان است

 

محل برگزاری جلسات مطبوعاتی در وب سامیت

 

جلسه مطبوعاتی شرکت toptal

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا