سامسونگ

افت 5 درصدی درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم 2019

شرکت سامسونگ گزارش عملکرد سه ماهه سوم سال 2019 میلادی خود را منتشر و اعلام کرد که توانست در این بازه زمانی، مجموع درآمدی معادل 53 میلیارد دلار را بدست آورد که از این میزان، 6.71 میلیارد دلار سود عملیاتی ثبت شده است.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان درآمد و همچنین سود عملیاتی سامسونگ به ترتیب افتی 5 و 56 درصدی را تجربه کردند. طبق اعلام سامسونگ، کسب‌وکار فروش تراشه‌های مموری این شرکت در این سه ماهه، با افتی محسوس نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه شد. این در حالیست که همواره این کسب‌وکار، بخش زیادی از درآمدهای سامسونگ را در طی سال‌های اخیر به خود اختصاص می‌داد.

با این‌حال، عملکرد سامسونگ در سایر بخش‌ها نسبتا خود بوده، به طوری که کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند این شرکت به تنهایی درآمد حدودی 25 میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورد. همچنین، فروش نمایشگرهای سامسونگ نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، با رشدی نسبی همراه بود.

طبق گفته سامسونگ، افزایش درآمدهای این شرکت در بخش موبایل، به دلیل فروش بالای گلکسی نوت 10 و همچنین مدل‌های سری گلکسیA  بوده است. اگرچه سامسونگ آمار دقیقی را در این رابطه ارائه ندارد، اما اعلام کرد فروش گلکسی نوت 10 بهتر و بیشتر از گلکسی نوت 9 بوده است. علاوه بر این، نمایشگرهایی با ابعاد کوچک و متوسط نیز با استقبال خوبی از سوی کاربران همراه شد، اما فروش نمایشگرهای تلویونونی آنچنان که باید و شاید، نبود و نسبت به سال گذشته، کاهش فروش را تجربه کرد.

سامسونگ در تلاش است تا در سال 2020، گوشی‌های 5G و همچنین مجهز به دو نمایشگر خود را به بازار عرضه کند و باید دید که استقبال کاربران از این مدل‌های جدید با توجه به قیمت نسبتا بالایی که برای آن‌ها تعیین شده، چگونه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا