عکاسی

رونمایی از دوربین جدید فوجی‌فیلم X-Pro3 ویژه طرفداران عکاسی خیابانی

فوجی‌فیلم ساعاتی پیش رسما عضو جدیدی را با نام X-Pro3 به خانواده دوربین‌های دیجیتال سری ایکس خود اضافه کرد.

این دوربین از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیکی به مدل X-Pro2 این شرکت دارد که در سال 2016 به بازار عرضه شد. اما عمده تفاوت میان این دو مدل، در قسمت پشتی بدنه مشاهده می‌شود به طوری که فوجی‌فیلم تغییرات نسبتا زیادی را در آن اعمال کرده است.

دوربین‌های سری ایکس پرو فوجی‌فیلم، گزینه‌های مناسبی برای آن‌هایی که عاشق عکاسی هستند، به شمار می‌روند چرا که افراد می‌توانند به کنترل‌های دستی، دیال‌ها و بسیار از امکانات دیگر این دوربین دسترسی داشته باشند و بسته به نیاز و سلیقه خود تغییرات را اعمال کنند. این دوربین‌ها همچنین در میان عکاسان خیابانی نیز محبوب هستند.

دوربین X-Pro3 با قیمت 1699 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این محصول از نمایشگری جدید و قابلیت‌های پیشرفته‌تری نسبت به دو مدل قبلی برخوردار است و همین مساله، سبب شده تا با قیمت بالاتری به فروش رسد. از طرفی دیگر، فوجی‌فیلم X-Pro3 به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده که تاکنون در کمتر محصولی به کار رفته و یا حتی در هیچ دوربین دیجیتالی مشاهده نشده است.

و اما در معرفی این دوربین باید گفت که فوجی‌فیلم برای افزایش مقاومت و دوام بدنه top plate، به جای منیزیم از تیتانیوم برای ساخت پلیت‌های بالایی و پایینی استفاده کرده, اما قسمت میانی شاسی، همچنان از منیزیم است.

این دوربین در دو رنگ عرضه خواهد شد که با پوشش خاصی که تحت عنوان DuraTest شناخته می‌شوند، پوشانده شده‌اند. فوجی‌فیلم از این فرآیند به عنوان فرآیند پلاسمای سرد یاد می‌کند که از طریق عبور دادن جریان از طریق هیدروژن و گاز کربن انجام می‌شود. این مساله سبب افزایش مقاومت تیتانیوم خواهد شد و از دوربین در برابر خط و خش و یا دیگر آسیب‌های احتمای محفظت می‌کند.

در خصوص قسمت پشتی بدنه دوربین باید گفت که فوجی‌فیلم، کنترل چهارجهته را حذف و X-Pro3 را به چیدمان کنترلی شبیه به آنچه در مدل‌های X-T3 و X-T30 استفاده کرده، مجهز کرده است. قسمت بالای دوربین، همچنان دیال ایزو و سرعت شاتر را در خود جای داده و دیال نوردهی نیز جمع‌وجورتر شده است.

رونمایی از دوربین جدید فوجی‌فیلم X-Pro3 ویژه طرفداران عکاسی خیابانی

در قسمت راست بدنه، شاهد بکارگیری ورودی‌های کارت UHS II SD هستیم و در سمت چپ نیز درگاه USB-C به همراه ورودی 2.5 میلیمتری برای اتصال میکروفون یا ریموت سیمی‌تعبیه شده است.

دارندگان X-Pro3 می‌توانند از طریق درگاه USB-C، این دوربین را شارژ و یا آن را به کامپیوتر متصل کنند.

منظره‌یاب یا همان ویوفایندر دوربین X-Pro3، نیز همچنان به صورت هیبریدی اپتیکال و الکتریکی است و از طریق تاگلی که در قسمت جلویی تعبیه شده، می‌توان بین این دو سوییچ رکد. فوجی‌فیلم اعلام کرده که منظره‌یاب این دوربی از نقطه چشمی‌بهتر، دامنه دید وسیع‌تر و انحراف کمتر نسبت به آنچه در مدل X-Pro2 بکار رفته، برخوردار است.

منظره‌یاب اولد این دوربین از وضوح 3.69 میلیون نقطه‌ای بهره می‌برد. فوجی‌فیلم در X-Pro3 از دو نمایشگر استفاده کرده که اولی به ابعاد 1.28 اینچی از نوع E Ink است و از آن برای نمایش تنظیمات ایزو و غیره استفاده می‌شود. اما اگر این پنل را به پایین باز کنید، به یک نمایشگر 3 اینچی با وضوح 1.62 میلیون نقطه‌ای دسترسی خواهید داشت. چیزی شبیه به آنچه در مدل X-T3 وجود دارد.

کاربران می‌توانند از این نمایشگر برای مشاهده عکس‌ها، استفاده از منوها و غیره استفاده کنند. ناگفته نماند که امکان برگرداندن نمایشگر به نحوی که بتوان با آن عکس‌های سلفی را مشاهده کرد، وجود ندارد.

در دل بدنه زیبا و خوش‌دست این دوربین، پردازنده‌ چهار هسته‌ای X Processor استفاده شده که پیشتر در مدل X-T3 نیز آن را دیده بودیم.

فوجی‌فیلم X-Pro3 به سنسور 26.1 مگاپیکسلی X-Trans IV CMOS مجهز شده و فوکوس خودکار آن قادر است حتی در محیط‌هایی با نور بسیار پایین با -6 EV نیز به خوبی کار کند. این دوربین از قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه بهره می‌برد.

رونمایی از دوربین جدید فوجی‌فیلم X-Pro3 ویژه طرفداران عکاسی خیابانی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا