اوبر

چرا «لیفت» هزینه سفر را از اپلیکیشن راننده حذف کرد؟

در روزهای نخست ماه اکتبر، شرکت لیفت (Lyft) آپدیتی را برای اپلیکیشن خود عرضه کرد و از رانندگان خود خواست تا این بروزرسانی را دریافت و نصب کنند. اما پس از نصب، رانندگان لیفت متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند هزینه سفری که مسافر به حساب شرکت واریز می‌کند، مشاهده کنند.

این اقدام از سوی لیفت (و اوبر)، منطق حقوقی این دو شرکت را مبنی بر در نظر گرفتن رانندگان به عنوان کارمند زیر پا می‌گذارد. گفته می‌شود که این تغییر از سوی لیفت، با طرح و برنامه قبلی انجام شده و با هدف بازطراحی نحوه پرداخت به رانندگان صورت گرفته است.

اکنون و در بروزرسانی جدید این اپلیکیشن، بجای بخش Riders Pay، رانندگان به صفحه وبی هدایت خواهند شد که حقوق هفتگی خود را می‌توانند مشاهده کنند و در کنار آن، میزان دریافتی لیفت در طول یک هفته نیز مشخص می‌شود. از طرفی دیگر، رانندگان تنها می‌توانند به  مجموع میزان هزینه‌ای که مسافران در طول یک هفته به لیفت پرداخت کرده‌اند دسترسی داشته باشند.

در واقع، این اپلیکیشن دیگر میزان دریافتی آن‌ها از سفرها را نشان خواهد داد و نه پرداختی مسافران به لیفت . یکی از رانندگان لیفت در این رابطه عنوان کرد: این سوال برای من پیش آمده که چرا لیفت قصد دارد چه چیزی را از ما مخفی کند؟ این کار لیفت من را یاد دوران کودکی‌ام می‌اندازد که وقتی می‌خواستم چیزی را از والدینم پنهان کنم و به آن‌ها دروغ می‌گفتم.

سخنگوی لیفت در این خصوص گفت: رانندگان‌ به ما می‌گفتند که به سختی می‌توانند به میزان دریافتی خود از لیفت پی ببرند که ما در این بروزرسانی توانستیم راهکار ساده و جامعی را برای دسترسی به دریافتی‌های خود در طول یک هفته ارائه دهیم. با این روش، رانندگان ما به اطلاعات دقیقی از عملکرد هفتگی خود اعم از دریافتی‌ها و یا کسری‌ها دست خواهند یافت.

طبق بررسی‌هایی که توسط وب‌سایت Jalopnik صورت گرفته، مشخص شد که لیفت از تاریخ 12 سپتامبر به بعد، دیگر اجازه مشاهده کرایه پرداختی مسافران به لیفت را به آن‌ها نداده است. در نتایج این تحقیق که چند هفته بعد منتشر شد، آمده بود که لیفت و اوبر سهم بیشتری را از آنچه که پیشتر و علنی توافق کرده‌ بودند، به حساب خود واریز می‌کنند و سهم کمتری از آن راننده خواهد شد.

هر دو شرکت اوبر و لیفت، نتایج این گزارش را رد کردند. اما با این‌حال، توضیحی را در جهت تایید ادعاهای خود مطرح نکردند. تحقیق وب‌سایت نام‌برده بر روی بیش از 14 هزار سفر و هزینه پرداختی توسط مسافران انجام شد.

 

منبع: jALOPNIK

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا