بیل گیتسمایکروسافت

ابراز تاسف بیل گیتس از ارتباط با جفری اپستین

ماه گذشته خبری در نیویورک تایمز منتشر شد که ادعا می‌کرد آقای بیل گیتس موسس شرکت بزرگ مایکروسافت و مدیرعامل این شرکت تا سال 2014، با جفری اپستین – Jeffrey Epstein سرمایه‌دار آمریکایی که به اتهام سواستفاده‌های متعدد جنسی زندانی بود، ارتباط نزدیکی داشته است.

جفری اپستین به نحوی موفق شده بود با قدرتمندترین و ثروتمندترین افراد دنیای سیاست و صنعت، ارتباط برقرار کند. سرمایه دارهایی همچون Leslie Wexner  و  Leon Black، سیاست مدارانی همچون بیل کلینتون و بیل ریچاردسون و حتی مقامات سلطنتی مانند پرینس اندرو.

ابراز تاسف بیل گیتس از ارتباط با جفری اپستین
جفری اپستین به اتهام قاچاق و سواستفاده های متعدد جنسی در زندان دوران محکومیت خود را می گذارند که خودکشی کرد.

اما قدرت و نفوذ کمتر شخصیتی در دنیا به پای دومین مرد ثروتمند جهان- بیل گیتس- می‌رسد که حالا مشخص شده که برای مدت مدیدی با آقای اپستین در ارتباط بوده است.

آقای گیتس ماه گذشته در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال اعلام کرده بود که هیچ گونه رابطه تجاری و دوستانه‌ای با آقای اپستین نداشته است و تنها چند دیدار صورت گرفته که به دلیل ارتباطات آقای اپستین با افراد شناخته شده بوده است.

اما واقعیت خیلی زود روشن شد. بر اساس گزارش چندین منبع آگاه و همچنین تایید سرویس نیویورک تایمز، آقای گیتس در چندین مناسبت، با اپستین دیدار کرده است. همچنین گزارش شده که کارمندان خیریه اقای گیتس نیز بارها به امارت این تاجر بدنام سر زده‌اند.

حالا با انتشار خبر جدید و مستدل‌تری از نیویورک تایمز درباره ارتباط بیل گیتس با جفری اپستین سخنگوی شخصی آقای گیتس در مصاحبه‌ای با این سرویس اعلام کرد که آقای گیتس بابت ملاقات با اپستین ابراز تاسف کرده است و مدعی شده که قضاوت ناصحیحی راجع به او داشته است.

ابراز تاسف بیل گیتس از ارتباط با جفری اپستین
از سمت راست:بوریس نیکولیک، بیل گیتس، جفری اپستین، در امارت شخصی اپستین در منهتن سال 2011

گزارش نیویورک تایمز اعلام کرده که در سال 2011، گیتس تیمی را ایجاد کرد تا با اپستین دیدار کرده و پیرامون زیرساخت‌های لازم برای افزایش کمک‌های بشردوستانه با وی مشورت کنند. از آن به بعد نیز، این دو نفر با یکدیگر در ارتباط ماندند تا وقتی که در سال 2013، گیتس با جت شخصی اپستین از نیویرک به پالم بیچ سفر کرد. سخنگوی گیتس درباره این ارتباط می‌گوید که آقای گیتس- که خود صاحب چندین هواپیمای جت است- نمی‌دانسته که هواپیما به اپستین تعلق دارد.

البته ظاهرا رابطه بین این دو نفر از سال 2014 به بعد کم رنگ‌تر شد اما موسسه خیریه گیتس در طول سال 2017 همچنان با اپستین در ارتباط ماند.

اقای اپستین که به دلیل اتهامات قاچاق و سواستفاده از افراد زیر سن قانونی، دوران محکومیت خود را می‌گذراند، در ماه آگوست در زندان دست به خودکشی زد و درگذشت. دادستان فدرال در نیویورک مدعی است که اپستین تعداد زیادی دختر زیر سن قانونی را مورد سو استفاده قرار داده است.

بیل گیتس و همسرش در سال 2000، موسسه خیرخواهانه  Bill & Melinda Gates Foundation را بنا نهادند که در زمینه‌های افزیش بهداشت و فقر زدایی در سرتاسر دنیا فعالیت دارد. خیریه گیتس ، 1 میلیارد دلار سرمایه در راستای تامین برابری جنسیتی در نظر گرفته است که بیشتر برای خدمت رسانی به زنان و دختران آسیب دیده صرف می‌شود.

خیریه گیتس، بزرگ‌ترین انجمن خیریه در جهان محسوب شده که با سرمایه شخصی آقای گیتس اداره می‌شود.

منبع : نیویورک تایمز

نوشته های مشابه

‫596 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا