استارتاپ

ناهارتایم، سفارش آنلاین غذای شرکتی

هدف این استارت‌آپ مدیریت فرایند سفارش غذای متنوع و باکیفیت برای شرکت‎هاست

تامین غذا برای کارمندان، یکی از چالش‎های بزرگ شرکت‎هاست. زیرا تهیه یک برنامه غذایی که متناسب با سلیقه کارمندان و بودجه شرکت بوده و در عین حال هم کیفیت لازم را داشته باشد، برای مدیران شرکت سخت است.

حتی شرکت‎هایی که تأمین غذا را به کارمندان واگذار کرده‌اند، مشکلات دیگری از جمله بی‌نظمی در ساعت ناهار، تردد زیاد پیک‌های حامل غذا در شرکت و … دارند. در این میان هم کارمندان معمولاً وقت زیادی را برای پیدا کردن رستوران با قیمت مناسب، صرف می‎کنند.

گروهی از نیروهای متخصص در استارت‎‌آپ سفارش آنلاین غذای دلینو متوجه مشکل کارمند و پرسنل شرکت‌ها در سفارش غذا شدند و راه‎حلی برای آن پیدا کردند. نام این سرویس جدید «ناهارتایم» است و موضوع فعالیت آن مدیریت فرایند سفارش غذای متنوع و باکیفیت برای شرکت‎ها است.

موضوع فعالیت ناهارتایم مدیریت فرایند سفارش غذای متنوع و باکیفیت برای شرکت‎ها است.
موضوع فعالیت ناهارتایم مدیریت فرایند سفارش غذای متنوع و باکیفیت برای شرکت‎ها است.

ایده راه‎‌اندازی «ناهارتایم»

فرزین فدامین، یکی از بنیانگذاران و مدیر محصول «ناهارتایم» درباره شکل‌‎گیری ایده آن می‌گوید: با توجه به تجربه دلینو و پیش از آن فودیران، تیم به خوبی با دغدغه و چالش‌های کاربران برای تامین غذا آشنا بود. وی افزود: بعد از مدتی متوجه شدیم نیازهای پرسنل شرکت و پلتفرم های سفارش آنلاین، خیلی متفاوت است. در واقع، پلتفرم‌های موجود نمی‎تواند تقاضای این بخش از بازار را به خوبی تأمین کند. کارمندان زمان زیادی برای سفارش و تحویل غذا صرف می‎کنند، ضمن اینکه کیفیت و سلامت نیز از چالش های همیشگی آن­ها است. به این نتیجه رسیدیم که سرویسی باید پیاده‎‌سازی شود تا به صورت اختصاصی روی تأمین غذا برای شرکت‌ها و پرسنل آن متمرکز شود.

به گفته مدیر محصول «ناهارتایم»، نسخه اولیه این سرویس در بهمن ماه سال گذشته کلید خورد. بعد از یه دوره مطالعه بازار و نیازسنجی، اوایل اردیبهشت ماه به صورت گسترده فعالیت آن آغاز شد.

سازوکار «ناهار‌تایم»

تا پیش از این شرکت‌‎‌ها عمدتاً غذای پرسنل خود را از یک رستوران سفارش می‎‌‌دادند. مشکلی که اینجا وجود دارد موضوع حفظ کیفیت غذا است. به نحوی که معمولا با گذشت زمان و شکل‌گیری ذائقه پرسنل، این کیفیت کاهش می‌یابد. این کاهش کیفیت شرکت‎‌ها را وادار به تغییر پیمانکار می‌کند و این چرخه به صورت مستمر ادامه می‌یابد. «ناهارتایم» با بازتعریف این فرایند، در ایجاد یک بازی برد-برد برای همه بازیگران تلاش می‌کند.

حسان اعتمادی، مدیر توسعه کسب‌ و کار «ناهارتایم» در تشریح فرایندهای اجرایی این سرویس می‌گوید: همزمان با انعقاد قرارداد با شرکت‌‎ها، برای آن­ها یک منوی اختصاصی متشکل از غذای ایرانی، غذای ملل، غذای سلامت و فست فود تدارک می‎بینیم و از طرفی هم قراردادی با کترینگ­‌ها و رستوران‎ها داریم که غذای شرکت‌‌‎ها را از طریق آن­ها تهیه می­‌کنیم.

وی افزود: در این فرایند، کارمندان شرکت یک منوی متنوع و متناسب با قدرت خریدشان در اختیار دارند. رستوران‌‎ها نیز دیگر درگیر مشکلات بازاریابی، مسائل مالی با شرکت‌‌ها و دیر تسویه کردن آنها نیستند. علاوه بر این نظارت بر کیفیت غذای رستوران، بهتر و دقیق‎تر از زمانی است که شرکت‌‎ها مستقیما با آنها همکاری می‎کنند. همچنین گزارش مالی تهیه غذا به مدیران شرکت‎ها ارائه می‌‌شود تا براساس آن بتوانند منوی بهتری را برای کارمندانشان تدارک ببینند.

انتخاب رستوران

به گفته البرز شیرانی، مدیر رستوران‌های این شرکت، یکی از عوامل مهم برای اختصاص رستوران‌‎ها به شرکت‏‌ها، در کنار کیفیت مناسب، قیمت است. طوری که توان پرداختی شرکت‌‌ها و بودجه مورد نظر آنها مشخص می‌‌کند کدام رستوران‎‌ها انتخاب شوند. در واقع، منو متناسب با توان مالی کارمندان شرکت تعیین می‌‎شود.

وی درباره نظارت بر کیفیت کار رستوران‎‌ها نیز گفت: «ناهارتایم» یک تیم برای نظارت مداوم بر رستوران‎‌ها از لحاظ بهداشت و کیفیت غذا دارد، که به صورت هماهنگ شده یا بدون هماهنگی رستوران‌‎ها را کنترل می‌‌کند و تست‌‌های مختلف از غذاها انجام می‌گیرد. تلاش «ناهارتایم» حفظ تعادل بین قیمت و کیفیت و تحویل در زمان مورد نظر شرکت است.

تلاش «ناهارتایم» حفظ تعادل بین قیمت و کیفیت و تحویل در زمان مورد نظر شرکت است.

 

وی افزود: شرکت‌ها می‎توانند ما را از طریق سایت nahartime.com و راه‌‎های تماس که در سایت درج شده پیدا کنند.

حمیدرضا رحیمی، مسئول فنی نیز با اشاره به سیستم نظرسنجی این استارت‌‎آپ گفت: در سایت سیستمی تعبیه شده که کارمندان می‌توانند پس از سفارش و صرف غذا، امتیاز داده و نظرشان را اعلام کنند. این نظرات روزانه پالایش شده و به رستوران‌‎ها اعلام می‎شود. به هر حال، هدف ما جلب رضایت کاربر نهایی یا همان کارمندان است. براساس این اظهار نظرها، غذاهایی که محبوب نیستند شناسایی و سپس حذف می‌شوند، به رستوران نیز اخطار داده می‌شود و در صورت بی‎توجهی قطع همکاری می‌شود.

وی ادامه داد: بهینه کردن منوی شرکت‌ها براساس سفارش کاربران و نظرسنجی‌‌ها است. برای مثال، اگر طرفداران غذای سلامت بیشتر باشند، در منوی بعدی تعداد این نوع غذاها بیشتر می‌‌شود.

چشم‎‌انداز «ناهارتایم»

به گفته علی الیاسی، مدیرعامل دلینو، «ناهارتایم» به دنبال شناخت فرهنگ غذایی پرسنل شرکت و ارائه بهترین و مناسب‌ترین منو براساس آن است تا آنچه که پیشنهاد می شود بسیار نزدیک به سلیقه کاربران باشد. اگرچه پوشش تمام سلایق ممکن نیست، با این حال تلاش بر به حداکثر رساندن آن است. استقبال شرکت­ها نشان می دهد، این نیاز به درستی شناسایی شده است.

وی افزود: هدف ما از منظر توسعه کسب و کار این است که می‌خواهیم عمق همکاری با شرکت‏ها بیشتر شود. به عبارت دیگر، ترجیح می‏دهیم در وهله نخست؛ از یک شرکت سفارش‎‌های بیشتری داشته باشیم تا اینکه با شرکت‌های بیشتری قرارداد ببندیم.

به گفته سامان غلامی، مدیر بخش طراحی راهکار «ناهارتایم»، این کسب‎ و کار نوپا به دیتاهای بازاریابی دلینو دسترسی دارد. به هر حال، پیشرفت ناهارتایم بی تاثیر از پیشرفت های دلینو نیست. در این میان؛ تجربه دلینو کمک شایانی به «ناهارتایم» می‎کند. این کمک‌‎ها در شناسایی رستوران‎ها و همکاری با آن­ها بسیار مؤثر است. در حال حاضر نیز، «ناهارتایم» از منابع دلینو اعم از نیروهای متخصص و بانک اطلاعاتی بهره می‌‏برد.

اکوسیستم و بازار، نگاه مدیران «ناهارتایم»

به گفته علی الیاسی، مدیرعامل دلینو، خوشبختانه به نظر می‎رسد اکوسیستم استارت‌‎آپی راه خود را پیدا کرده است. زمانی همه شرکت‌‎ها به دنبال راه‎اندازی استارت‌‌آپ بودند و در آن مقطع زمانی سرمایه‎ گذاران خوبی هم وجود داشتند. اما شرایط به دلیل اتفاقات سیاسی، اقتصادی و هم به دلیل رشد ناپایدار اکوسیستم تغییر کرد و شاهد ادغام یا تعطیلی استارت آپ‌‌های زیادی بوده‌ایم. اما این تغییر شرایط مزایایی هم داشت، چرا که استارت‌‌آپ‌ها را مجبور کرد برای بقا نگاه متفاوتی به کسب و کار داشته باشند. باید به استارت‌‌آپ‌ها فرصت مجددی داده شود تا به پختگی لازم برای حضور در یک فضای رقابتی برسند. این فرصت می تواند کیفیت ارائه خدمات، اثربخشی فعالیت‌ها و در نهایت خشنودی مشتریان از سرویس‌های ارائه شده توسط استارت آپ‌‌ها را افزایش دهد.

 

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. بازتاب: แทง pubg
  2. بازتاب: แทงบอล lsm99
  3. بازتاب: good
  4. بازتاب: 다시보기 사이트
  5. بازتاب: YBLIVE
  6. بازتاب: important site
  7. بازتاب: slaappillen kopen
  8. تنها شرکتی هست که دیدم نه پاسخگو هستن نه کارشون درست انجام میدن شدیدا بی در پیکر هست به هیچ عنوان در مقابل کارهایی که انجام میدن مسیول نیستن. نه شماره مدیری هست تو سایتشون نه چیزه دیگه ای واقعا متاسفم براش.

  9. این سیستم به صورت اختصاصی بر اساس سلیقه شرکت با نظارت مستمر روی رستوران ها منو رو میچینه، ارسال ها همگی به صورت تجمیعی به شرکت انجام میشن نه از هر رستوران تکی و کلی مزایای دیگه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا