متا

اعتراف مدیرعامل فیسبوک؛ تیک تاک در هند محبوب‌تر از اینستاگرام است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در جلسه‌ پرسش و پاسخی که میان او و کامندان این شرکت برگزار شد، اعلام کرد که تیک تاک در هند به محبوبیتی فراتر از اینستاگرام دست یافته است.

در این گفت‌وگو، زاکربرگ به سوالات کارمندان فیسبوک در خصوص مسائلی همچون ارز دیجیتالی لیبرا، تیک تاک، موضوع تجزیه شرکت‌های بزرگ فناوری و غیره پاسخ داد. جلسه‌ای که به گفته زاکربرگ، قرار نبود محتوای آن برای عموم فاش شود. اما با این حال، زاکربرگ فایل صوتی این جلسه را در فضای وب به اشتراک گذاشت و نوشت آن‌هایی که می‌خواهند صحبت‌های من را بدون فیلتر گوش کنند، می‌توانند این فایل را دریافت کنند.

در این جلسه، زمانی که بحث اپلیکیشن تیک تاک پیش آمد، مدیرعامل فیسبوک تایید کرد که این اپلیکیشن با استقبال قابل‌توجهی در هند مواجه شده و این عملکرد موفق در آمریکا نیز ادامه خواهد داشت. وی گفت: من فکر می‌کنم تیک تاک از لحاظ وسعت دربرگیری در کشور هند، از اینستاگرام نیز پیشی گرفته و این پدیده بسیار جالبیست.

زاکربرگ در ادامه به مقایسه تیک تاک با قابلیت اکسپلور در اینستاگرام پرداخت و عنوان کرد تیک تاک شبیه به اکسپلور اینستاگرام عمل می‌کند و این تمام کاریست که این اپلیکیشن انجام می‌دهد. وی در ادامه عنوان کرد که فیسبوک، اپلیکیشنی به نام Lasso را طراحی کرده که قرار است به زودی در کشورهایی همانند مکزیک در اختیار کاربران قرار گیرد و باید دید که آیا این اپلیکیشن می‌تواند در کشورهایی که تیک تاک از محبوبیت بالایی برخوردار است، موفق عمل کند یا خیر.

شرکت بایت‌دنس، مالک تیک تاک، اعلام کرد که مجموع کاربران فعال ماهانه تیک تاک در کشور هند، حدود 120 میلیون نفر است، در حالی که این میزان کاربر برای اپلیکیشن فیسبوک حدود 70 میلیون نفر برآورد شده است.

زاکربرگ همچنین در خصوص تغییراتی که در اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک اعمال خواهد شد، صحبت کرد. گفتنی است شرکت فیسبوک، فرمت استوری را از اسنپ‌چت الگوبرداری و از آن در اینستاگرام استفاده کرد. طولی نکشید که این قابلیت به مسنجر، فیسبوک و واتس‌اپ اضافه شد.

مدیرعامل فیسبوک در این رابطه گفت ما ویژگی‌های متعددی را در اینستاگرم امتحان می‌کنیم و معتقدم که قابلیت اکسپلور بیشتر بر روی استوری‌ها متمرکز خواهد شد چرا که هم اکنون بخش زیادی از محتوایی که کاربران در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند، از طریق استوری‌هاست. به نظرم ما همچنان باید یاد بگیریم و با این آموخته‌ها به جلو برویم.

زاکربرگ در ارتباط با لیبرا که از آن به عنوان ارز دیجیتالی این شرکت یاد می‌شود، گفت که فیسبوک قصد دارد تا این پروژه را در سال 2020 اجرایی کند. وی افزود: مسائل مالی یک حوزه مملو از قانون و مقررا است. موضوعات مهمی‌وجود دارند که می‌بایست ابتدا به آن‌ها پرداخته و رفع شوند تا بتوان از این طریق، از پول‌شویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی و غیره جلوگیری کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا