متا

قابلیت استوری‌ گروهی فیسبوک غیرفعال می‌شود

شرکت‌های همانند فیسبوک برای جلب رضایت کاربران خود، قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی را به پلتفرم‌های خود اضافه می‌کنند که برخی از این قابلیت‌ها، با استقبال مواجه شده و ماندگار می‌شوند و برخی دیگر نیز از رده خارج می‌شوند.

در همین رابطه، اخیرا شرکت فیسبوک اعلام کرد که به عمر قابلیت استوری‌ گروهی یا همان Group Stories پایان خواهد داد. این ویژگی در ماه دسامیر سال 2018 در اختیار کاربران گروه‌های فیسبوکی قرار گرفت.

طبق آخرین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که قابلیت استوری‌ گروهی چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفته و میزان استفاده از آن بسیار پایین‌تر از حد انتظارات مدیران این شرکت بوده است. از این‌رو، فیسبوک قصد دارد تا قابلیت استوری‌ گروهی را در تاریخ 26 دسامبر یعنی 4 مهرماه غیرفعال کند.

این شرکت در بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر کرده، آورده است قصد داریم تا استوری‌ گروهی را غیرفعال کنیم. هدف فیسبوک، فراهم کردن شیوه‌های ارتباطی جذاب و مفید برای کاربران است و همواره تلاش کردیم تا تجربه کلی استفاده کاربران از این پلتفرم را ارتقا ببخشیم.

بدین ترتیب از تاریخ 4 مهرماه، کاربران دیگر نمی‌توانند استوری‌ گروهی را ایجاد و ارسال کنند اما خوشبختانه، تغییری در قابلیت استوری‌ شخصی بوجود نخواهد آمد و همچنان می‌توان از این قابلیت بهره برد.

گزارش ها حاکی از آن است در ماه بالغ بر 1.4 میلیارد نفر در فیسبوک از گروه‌ها استفاده می کنند، اما فیسبوک هنوز جزییاتی را در خصوص میزان استفاده این افراد از قابلیت استوری‌ گروهی ارائه نداد.

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا