تکنولوژیموبایل

برنامه اپل برای آیفون های 2021 چه خواهد بود؟

تنها چند روز بیشتر تا رونمایی از آیفون‌های 2019 شرکت اپل باقی نمانده و همه منتظرند تا از پرچمداران جدید این کمپانی پرده برداری شود. اما در همین حال بلومبرگ سراغ آیفون های 2021 شرکت رفته تا ببیند کوپرتینو چه برنامه‌ای برای پرچمداران سال‌های بعدی خود دارد. طبق گزارش این خبرگزاری، اپل در حال کار بر روی تکنولوژی حسگر اثراگشت زیر صفحه نمایش است، چیزی شبیه به آنچه اخیرا در گوشی‌های سامسونگ، هوآوی و وان پلاس و غیره دیده‌ایم. این می‌تواند به معنی بازگشت اپل به متد امنیتی مبتنی بر اثر انگشت باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که اپل بخواهد به‌طور همزمان از اثرانگشت و سیستم تشخیص چهره به‌طور همزمان در دیوایس‌های بعدی خود استفاده کند.

این گزارش بلومبرگ شباهت زیادی به آنچه «مینگ-چی کو» ماه گذشته ادعا کرده دارد. این تحلیلگر معروف ماه گذشته اذعان داشت اپل قصد دارد حسگر زیر صفحه نمایش را همراه با فیس‌آیدی در آیفون‌های جدید خود استفاده کند. البته او گفته که این ایده برای آیفون های 2021 عملی خواهد شد.

مرتبط:آیفونهای جدید اپل 19 شهریور معرفی می‌شوند

2020 غیرممکن است!

گفته می‌شود شرکت اپل در حال آزمایش این ایده در کارخانه خود بوده و حتی برخی از شرکت‌های تامین کننده قطعات آیفون نیز در حال بررسی و آزمایش این ایده هستند. طبق گزارش جدید بلومرگ، یا اینکه برخی تامین کنندگان قطعات آیفون شرکت اپل موفق به به‌کارگیری همزمان سنسور اثرانگشت و فیس‌آیدی شده‌اند اما اپل هنوز قادر به تولید انبوه چنین آیفونی نیست. هدف اپل تولید این نوع  آیفون برای سال 2020 بوده که بعید به نظر می‌رسد این شرکت بتواند تا سال 2021 به این هدف دست پیدا کند.

طبق رویکرد اپل، کاربران قادر خواهند بود با قرار دادن انگشت خود در اکثر بخش‌های نمایشگر از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کنند. این در حالی است که در نسخه‌های اولیه این تکنولوژی که در برخی دیوایس‌های اندرویدی به‌کارگرفته شده بود تنها بخش کوچکی از صفحه نمایش قادر به تشخیص اثرانگشت کاربر بود. همین مسئله باعث شد این تکنولوژی در ابتدا با شکست نسبی مواجه شود و روند پیشرفت و توسعه این ویژگی تا حدودی کاهش پیدا کند.

ایفا 2019: هرآنچه لنوو در نمایشگاه ایفا 2019 معرفی کرد

همچنین در گزارش بلومبرگ آمده که اپل به دنبال تولید آیفون ارزان قیمتی است تا بتواند موفقیت آیفون SE را تکرار کند. گفته می‌شود این آیفون ظاهری شبیه به آیفون 8 و نمایشگری 4.7 اینچی خواهد داشت. هنوز از صحت این خبر اطلاعات زیادی به دست نیامده و ممکن است در حد شایعه باقی بماند.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا