گوگلموبایلنرم‌افزار

مهمترین قابلیت‌های اندروید 10 ، جدیدترین نسخه اندروید

گوگل  روز سه شنبه هفته جاری، نسخه جدید سیستم عامل Android 10 را برای گوشی‌های خود از جمله پیکسل، پیکسل 2 و پیکسل 3 عرضه کرد.

مانند نسخه‌های پیشین اندروید، قابلیت‌های کاربردی متنوعی در نسخه جدید وجود دارد که شاید در لحظه اول به وضوح به چشم نیاید. در واقع، کاربری که حتی نداند چنین قابلیت‌هایی وجود دارد و دنبالش نگردد، شاید هرگز از وجود آنها باخبر نیز نشود.

اما دقت داشته باشید که برخی از این قابلیت‌ها، بسیار کاربردی هستند پس سعی کنید هیچ کدام از آنها را از دست ندهید.

لیستی از قابلیت‌های نسخه جدید اندروید 10 توسط وبسایت تکنولوژی Business Insider منتشر شده که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید:

10- پاسخ گویی هوشمند- میانبری کاربردی از برنامه‌ها

9- جسچرهای جدید

در اندروید، برای بازگشت به صفحه قبل، به جای فشردن دگمه برگشت یا back  تنها کافیست از سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید. با کشیدن انگشت در پایین صفحه به سمت چپ یا راست، می‌توانید لیست برنامه‌های باز خود را مشاهده کنید.

در نسخه جدید، بازگشت به صفحه خانه با کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا نیز ممکن شده است.

8-Live Caption ، قابلیت کپشن نویسی بدون نیاز به اتصال اینترنت برای ویدیوها، پادکست ها و پیغام های صوتی

7-  برنامه جدیدی به نام Sound Amplifier می‌تواند صدایی که می‌خواهید بشنوید را تقویت کرده و صداهای مزاحم پشت زمینه را فیلتر کند.

6- عکس‌ها را می‌توان با فرمت HEIF ذخیره کرد. فایل‌هایی که با این فرمت هستند، فضای کمتری اشغال کرده و کیفیتی به خوبی یک فایل JPEG دارند.

5- حفظ حریم خصوص در اندروید 10 ساده‌تر شده است.

پلت فرم اندروید 10 به طرز مشخصی به روی حریم خصوصی تمرکز داشته و دسترسی آسان تری دارد. در بخش تنظیمات سیستم این نسخه، تمام تنظیمات مربوط به حریم خصوصی مانند اجازه دسترسی برای برنامه‌ها، فعالیت‌های اکانت و اطلاعات خصوصی در یک مکان جمع شده است.

این قابلیت در حالی عرضه شده که یکی از نقاط ضعف اندروید 9، تنظیمات حریم خصوصی این نسخه بود.

4 – کاربر، کنترل بیشتری به روی نحوه تنظیم دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات مکانی خود دارد.

در اندروید 10 کاربر می‌تواند نحوه دسترسی برنامه‌ها به اطلاعات مکانی و جغرافیایی خود را دستکاری کند. این امکان تحت سه گزینه «تمام مدت»، «تنها در حالت استفاده از برنامه» و «هرگز» ارائه می‌شود. اندروید 10 حتی به کاربر یادآوری می‌کند که به کدام برنامه‌ها اجازه دستری به اطلاعات مکانی صادر شده است.

3- گوشی‌های مجهز به اندروید 10، به آپدیت‌های امنیتی، درست مانند به روزرسانی‌ برنامه‌های مختلف در گوگل پلی، به راحتی دسترسی دارند. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که راحت‌تر و سریع‌تر از وجود به روز رسانی‌های امنیتی مطلع شده و آنها را نصب کند.

2- کاربر می‌تواند به طور موقت فعالیت یک برنامه را متوقف کند. قابلیت Focus Mode این امکان را به کاربر می‌دهد که هنگامی که نیاز به تمرکز دارد، از پرت شدن حواسش توسط دیگر برنامه‌ها جلوگیری کند.

1- سیستم Dark Mode در نسخه جدید اندروید 10 گنجانده شده است. با فعال سازی این قابلیت هنگام استفاده از صفحه نمایش گوشی، ضرر کمتری متوجه چشمان کاربر شده و در مصرف باتری و شارژ گوشی نیز صرفه جویی می‌شود.

منبع: businessinsider

نوشته های مشابه

‫823 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا