خودرو

بوگاتی شیرون، رکورد سرعت در دنیا را شکست

نسخه‌ای استثنائی از خودروی بوگاتی شیرون، موفق شد ماه گذشته رکورد سرعت 482 کیلومتر در ساعت را بشکند.

سرعت این خودرو در تاریخ دوم آگوست در طی یک آزمایش، در مسیر Ehra-Lessien در آلمان، حداکثر 304 مایل در ساعت(482 کیلومتر در ساعت) ثبت شد.

بوگاتی شیرون یک خودروی خیابانی است که برای مصرف عمومی عرضه شده است-قیمت پایه این خودرو، 3 میلیون دلار است- اما بر اساس گزارش شبکه آلمانی دویچه وله، مدلی که توانست رکورد جهانی را بشکند، به قابلیت‌ها و آپشن‌های بسیاری مجهز بوده است.

اما این آزمایش لحظات نفس گیری نیز داشت.

Andy Wallace راننده این خودرو در این آزمایش بود. وی در مصاحبه‌ای گفت:« سرعت این خودرو فوق العاده است اما لحظه‌ای در طول آزمایش بود که خودرو باید از روی یک دست انداز رد می‌شد. چنین دست اندازی با یک خودروی معمولی معمولا چیزمهمی نیست اما در آن سرعت بالا باعث می‌شود خودرو، پرش بزرگی کند. اگر هنگام پایین آمدن خودرو، فقط کمی کنترل از دست راننده در رود، می‌تواند باعث شود که وی چند لحظه اعتماد به نفسش را از دست داده و دلش خالی شود.»

Wallace در ادامه اضافه کرد که بروز تصادف تحت این شرایط، بدون شک فاجعه بار خواهد بود.

Stephan Winkelmann رئیس شرکت بوگاتی نیز اعلام کرد:« بارها شده که ما خودروهایی ساختیم که عنوان پرسرعت‌ترین خودروی جهان را از آن خود کرده است. در آینده قرار است به روی حوزه‌های دیگر صنعت خودروسازی نیز تمرکز کنیم.»

منبع: huffpost

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا