تکنولوژی

مدیر سابق بخش سیری اپل به مایکروسافت پیوست

«بیل استیسیر»، میر سابق بخش سیری در شرکت اپل، قصد دارد پس از تقریبا یک دهه فعالیت خود در این کمپانی به شرکت مایکروسافت برود و در بخش هوش مصنوعی این کمپانی مشغول به کار شود. استیسیر اپل را اردیبهشت امسال ترک کرده بود و حالا طبق گزارش‌ها قصد دارد به عنوان معاون ارشد بخش هوش مصنوعی در مایکروسافت فعالیت کند. او معاون کوین اسکات در این بخش خواهد بود. استیسیر از سال 2012 در شرکت اپل مشغول به فعالیت بود.

اما خروج استیسیر از اپل ناشن دهنده نزول دستیار صوتی اپل یعنی سیری نیست و بیشتر نشان دهنده نگرش این کمپانی نسبت به هوش مصنوعی است. سال گذشته اپل «جان جیناندرا» را استخدام کرد که او در گذشته مدیر بخش هوش مصنوعی و جستجو در شرکت گوگل بود. به نظر می‌رسد اپل نگرش جدید و تازه‌ای به هوش مصنوعی پیدا کرده و به دنبال افراد و ایده‌های جدیدتری است.

اپل به دنبال پیشرفت یا پس‌رفت؟

این اقدام اپل برای استخدام جیناندرا نشان می‌دهد که پیشرفت اپل در بخش هوش مصنوعی رضایت بخش نبوده و این شرکت به یک تحول و شوک اساسی در این زمینه نیاز داشته است. جا ماندن سیری از الکسا و گوگل اسیستنت نیز گواه این قضیه است. با اینکه سیری بر روی همه آیفون‌ها وجود دارد و قبل از دیگر دستیارهای صوتی به دنیا معرفی شده است اما طی یکی دوسال اخیر گوگل و آمازون بازار این تکنولوژی را در اختیار داشته‌اند و دیوایس‌های هوشمند متعددی را به دستیارهای صوتی هوش مصنوعی خود مجهز کرده‌اند.

پس از استخدام جیناندرا در اپل، او پس از مدت کوتاهی به دستیار ارشد مدیرعامل اپل ارتقاء پیدا کرد. این یعنی جیناندرا گزارشات خود را مستقیما با تیم کوک در میان می گذارد و البته مسئولیت تمامی پروژه‌های یادگیری  ماشین و هوش مصنوعی اپل نیز بر عهده او خواهد بود. طزق گزارش‌ها همین ارتقاء درجه باعث دور شدن استیسر از مدیریت و راهبرد پروژه‌های مربوي به دستیار صوتی سیری اپل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا