تکنولوژی

نسخه الکترونیکی رمان «ناتور دشت» سالینجر بزودی منتشر می‌شود

نیویورک تایمز با انتشار گزارش نوشت که رمان کلاسیک Catcher in the Rye متعلق به جی.دی. سالینجر که تحت عنوان «ناتور دشت» در ایران شناخته می‌شود، برای اولین بار به صورت الکترونیکی عرضه خواهد شد.

قرار است ناشر آمریکایی «لیتل براون اند کمپانی»، نسخه دیجیتال یا همان الکترونیکی این رمان را در کنار رمان‌های دیگری همچون Franny and Zooey، Nine Stories، Raise High the Roof Beam، Carpenters و Seymour  در اختیار علاقمندان به این نویسنده فقید قرار دهد.

رمان ناتور دشت در سال 1951 میلادی منتشر و پس از چند سال انتشار، در سال 1965 متوقف شد. با این حال، سالینجر تا سال‌ها بعد به نوشتن ادامه داد و در نهایت در سال 2010 در گذشت. حاصل سال‌ها قلم زدن وی، مجموعه‌ای از کارهای چاپ‌نشده‌ایست که بسیاری از آن‌ها هنوز به مرحله چاپ نرسیدند.

در واقع، بخش زیادی از کارهای چاپ‌نشده سالینجر توسط یکی از دوستان مورد اعتماد او و همچنین پسر وی، مت سالینجر، نگهداری می‌شوند. اوایل سال جاری میلادی، خانواده سالینجر اعلام کردند که بزودی بخشی از کارهای به چاپ‌نرسیده پدرشان را منتشر خواهند کند.

مت استینگر در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اعلام کرد که در برابر افرادی که تلاش می‌کردند تا کارهای پدرش را خریداری کنند یا به هر نحوی به آن دسترسی داشته باشند، بسیار محکم ایستاد و نگذاشت چنین اتفاقی بیفتد. وی ادامه داد که پدرم مخالف اینترنت بود و زمانی که از فیسبوک برای او سخن گفتم، وحشت کرد.

مت استینجر گفت نسخه صوتی این کتاب‌ها در این هفته به همراه نسخه الکترونیکی عرضه نخواهند شد. وی افزود یکی از دلایلی که مانع از به چاپ رسیدن این کتاب‌ها شد، این بود که تاکنون نرم‌افزاری که بتواند دست‌نوشته‌های پدرش را به فایل‌های دیجیتال تبدیل کند، وجود نداشت و وی مجبور بود که تمامی‌این نوشته‌ها را، واو به واو تایپ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا