اپل

جایزه 1 میلیون دلاری اپل برای یابندگان باگ‌های macOS

شرکت اپل در جریان کنفرانس Balck Hat رسما اعلام کرد که برای یابندگان باگ‌ها یا همان حفره‌های امنیتی موجود در پلتفرم‌های macOS، tvOS، watchOS و همچنین iCloud تا یک میلیون دلار جایزه در نظر گرفته است.

البته اپل پیش‌تر این طرح را تنها برای سیستم‌عامل iOS خود اجرا می‌کرد، اما اکنون آن را توسعه داده و علاوه بر اضافه کردن سایر پلتفرم‌ها و سرویس‌ها، مبلغ جایزه آن را نیز برای ترغیب محققانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، افزایش داده است. این جایزه تا قبل از این، برابر با 200 هزار دلار و تنها برای کشف باگ‌های iOS تعیین شده بود.

حال اپل اعلام کرده که به افرادی که بتوانند حفره‌های امنیتی را شناسایی کنند که به هکرها این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بدون دخالت کاربر، کنترل دستگاه را دست بگیرند، بسته به نوع باگ کشف‌شده، جایزه‌ای تا یک میلیون دلار اختصاص خواهد یافت.

اوایل سال جاری میلادی، یکی از پژوهشگران امنیتی باگی را در سیستم‌عامل macOS شناسایی کرد، اما از آن‌جایی که اپل هیچ جایزه‌ای را برای کشف باگ‌های این پلتفرم تعیین نکرده بود، این فرد از ارائه اطلاعات به اپل خودداری کرد.

ناگفته نماند که بسیاری از محققان امنیتی، تمایلی به همکاری با اپل برای ارتقای امنیت محصولات این شرکت ندارند. چرا که این افراد می‌توانند باگ‌های کشف‌شده را با قیمتی به مراتب بالاتر در بازار سیاهی که در این زمینه وجود دارد، به فروش برسانند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا افزایش جایزه کشف باگ برای پلتفرم‌ها و سرویس‌های اپل، می‌تواند این افراد به گزارش حفره‌های امنیتی به این شرکت ترغیب کند یا خیر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا