اپل

افت فروش 15 درصدی گوشی‌های آیفون

مرکز تحقیقاتی IHS Markit در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که میزان فروش گوشی‌های آیفون در سه ماهه دوم منتهی به پایان ماه ژوئن، با افتی 14.6 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بود.

این آمار در حالی مطرح شد که اپل اخیرا تنها به ارائه میزان درآمد حاصل از فروش گوشی‌های آیفون بسنده کرد و هیچ‌گونه اطلاعاتی را در خصوص تعداد گوشی‌های فروخته‌شده اعلام نکرد. اما IHS نوشت که اپل 35.3 میلیون گوشی را در این بازه زمانی به فروش رساند.

این شرکت تحقیقاتی در رابطه با این افت فروش گفت که چندین علت را می‌توان برای این امر برشمرد که مورد نخست را می‌توان قیمت بالای آیفون‌های جدید دانست و مورد دوم را نیز سرعت پایین کاهش قیمت برای آیفون‌های قدیمی‌عنوان کرد.

اپل در سه ماهه دوم سال گذشته، حدود 41.3 میلیون گوشی آیفون فروخت که در این میزان در سال جاری با افتی 14.6 درصدی همراه شد و بر روی عدد 35.3 میلیون دستگاه ایستاد. با این حساب، می‌توان گفت که اپل با چالشی بزرگ در فروش گوشی‌های آیفون خود مواجه شده و احتمالا به این زودی‌ها نیز قادر به رفع آن نخواهد بود.

طبق این گزارش و با توجه به عملکرد سه ماهه اخیر، اپل هم‌اکنون در رده چهارم شرکت‌هایی با فروش بالای گوشی در بازار قرار می‌گیرد و بالای سر خود، سایه شرکت‌های سامسونگ، هواوی و اوپو را می‌بیند. به دنبال این شرکت نیز شیائومی‌و ویوو قرار دارند.

اگرچه فروش آیفون‌ها در سه ماهه اخیر افت داشت اما محصولات اپل، متنوع هستند و می‌تواند این کسری درآمدی را از طریق فروش دیگر محصولات خود جبران کند. برای مثال، ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ و همچنین ایرپاد این شرکت می‌توانند به کمک کوپرتینویی‌ها بیایند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا