گوناگون

فولکس واگن به‌دنبال ساخت شارژهای رباتیک برای خودروهای الکتریکی

شرکت فولکس واگن از آغاز طراحی آزمایشی برای تولید شارژهای مجهز به بازوهای رباتیک به منظور شارژ اتومبیل‌های الکتریکی و خودران خبر داد.

باتوجه به سرمایه‌گذاری وسیع شرکت‌ها در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و خودران و به حداقل رساندن دخالت انسان در هدایت و کنترل خودرو، شرکت فولکس واگن قصد دارد تا با همکاری استارتاپ Stable Auto که از زیرمجموعه‌های شرکت الکتریفای امریکا به حساب می‌آید، شارژرهای رباتیکی را تولید و به بازار عرضه کند.

بر اساس این طرح، یک بازوی رباتیک به شارژر سریع 120 کیلوواتی متصل خواهد شد و می‌تواند به صورت خودکار به درگاه شارژ خودرو متصل شود. قرار است این بازوی رباتیک برای گذراندن مراحل آزمایشی خود در اوایل سال 2020 در شهر سن فرانسیسکو مورد استفاده قرار گیرد. قرار است شرکت الکتریفای امریکا دو دستگاه شارژ الکتریکی را برای آزمایش در اختیار فولکس واگن و شریک استارتاپی آن قرار دهد.

الکتریفای امریکا در این رابطه عنوان کرد که پس از قرار گرفتن خودروهای الکتریکی و خودران در مکان تعیین شده، بازوی رباتیک خود را به بدنه خودرو و درگاه شارژ متصل کرده و فرآیند شارژ باتری آغاز می‌شود.

از آنجایی که در آینده، خیابان‌ها مملو از تاکسی‌های الکتریکی خواهد شد، این دستاورد می‌تواند برای شارژ این تاکسی‌ها بسیار مفید و کاربردی باشد. شرکت Cruise که شاخه اتومبیل‌های خودران جنرال موتورز محسوب می‌شود، قصد دارد طی چند ماه آینده، ناوگان تاکسی‌های خودران خود را روانه خیابان‌های سن فرانسیسکو کند.

الکتریفای آمریکا قصد داشت تا اواسط سال 2019 حدود 3 هزار شارژر الکتریکی را در مناطق مختلف آمریکا نصب و راه‌اندازی کند که تا کنون تنها 450 شارژر فعال هستند. این شرکت نبود قطعات مورد نیاز برای ساخت این شارژرها را دلیل اصلی این مساله عنوان کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا