سامسونگ

تبلت گلکسی تب اس 6 سامسونگ معرفی شد

شرکت سامسونگ از نسل جدید تبلت‌های خود به نام گلکسی تب اس 6 پرده برداشت. محصولی قدرتمند که از مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالایی بهره می‌برد و قرار است برای رقابت با آیپد پرو اپل و سرفیس‌پرو مایکروسافت روانه بازار شود.

این تبلت نسبت به مدل‌های دیگر سامسونگ همانند گلکسی تب A و گلکسی تب S5e، قوی‌تر است و چشم بادامی‌ها امیدوارند که بتوانند با این دستگاه، جان تازه‌ای به کسب‌وکار تبلت‌های خود ببخشند.

و اما در خصوص مشخصات این محصول باید گفت که گلکسی تب اس 6 از یک نمایشگر 10.5 اینچی اولد با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل بهره می‌برد و حاشیه‌های آن نیز کمتر شده است سامسونگ، سیستم لاگین از طریق تشخیص چهره را با حسگر اثرانگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر جایگزین کرده است.

ضخامت بدنه این تبلت به 5.7 میلیمتر و وزن آن نیز به 420 گرم کاهش یافته است. چهار اسپیکر در قسمت‌های کناری بدنه تعبیه شده که در هر سمت، دو اسپیکر مشاهده می‌شود. توان پردازشی گلکسی تب اس 6 از طریق پردازنده اسنپدراگون 855 تامین می‌شود و یک باتری 7040 میلی‌آمپری انرژی لازم برای روشن ماندن را به رگ‌های این اسمارت‌فون تزریق می‌کند. این باتری قادر است با یک بار شارژ، تا 15 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد.

در قسمت پشتی بدنه از یک دوربین دوگانه استفاده شده که یک سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی به همراه سنسور ثانویه با میدان دید 123 درجه‌ای را در خود جای داده است. همچنین در این قسمت، یک نوار مغناطیسی در این قسمت تعبیه شده که می‌توان قلم هوشمند S Pen را به آن متصل کرد.

همانند قلم اپل پنسل، این استایلوس نیز با اتصال به بدنه شارژ می‌شود و نوتیفیکیشن شارژ نیز برای آگاهی از این وضعیت بر روی نمایشگر فعال خواهد شد. کیبورد و کیس محافظ این تبلت نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که این قلم در بخش تعبیه‌شده جای خواهد گرفت و مشکلی برای کاربران بوجود نخواهد آمد.

قلم S Pen گلکسی تب اس 6 از ویژگی‌های مشابه کنترل از راه دور که پیشتر در قلم گلکسی نوت 9 به کار رفته، بهره می‌برد. از جمله این موارد می‌توان به زدن دکمه شاتر و ورق زدن اسلایدهای فایل پاورپوینت از راه دور و با این قلم اشاره کرد. همچنین می‌توان با ژست‌های حرکتی نیز دستوراتی را به تبلت داد.

طبق گفته سامسونگ، طراحی کیبورد این تبلت دستخوش تغییراتی شده بدین معنی که اکنون از یک ترک‌پد کوچک بهره می‌برد. علاقمندان به این کیبورد، می‌بایست مبلغ 176 دلار را جدای از قیمت این تبلت برای آن بپردازند.

گلکسی تب اس 6 از اندروید 9 پای بهره می‌برد و از رابط DeX سامسونگ نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گلکسی تب اس 6 را در چند مدل عرضه خواهد کرد که مدل نخست به رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و مدل دوم به رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز است. این دو نسخه به ترتیب با قیمت‌های 649 و 729 دلار به فروش خواهند رفت. سامسونگ اعلام کرده که نسخه LTE این تبلت در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا