اپل

اپل می‌گوید می‌خواهد مک پرو جدید را داخل آمریکا اسمبل کند

مشکل اما در تعرفه واردات قطعات از چین است

تیم کوک در گفت گویی با سرمایه‌گذاران این شرکت اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد مدل مک پرو ۲۰۱۹ را در داخل ایالات متحده مونتاژ کند.

این کاری بود است که پیش از این نیز اپل در زمینه ساخت کامپیوترهای رومیزی پیشرفته‌اش هم اخیرا انجام داده است.

اپل در واقع میخواهد حالا به نوعی به خواسته دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تن می‌دهد. ترامپ از اپل خواسته بود که کارخانه‌های تولید محصولات خود را به داخل آمریکا بازگرداند.

مونتاژ کردن کامپیوتر اپل در داخل آمریکا دقیقا به خاطر درخواست دولت از این شرکت است ولی اپل می‌گوید اینکار کاملا وابسته به میزان تعرفه‌ای است که آمریکا روی واردات محصولات تولید شده در چین وضع می‌کند. در صورتی که میزان این تعرفه –  که هم اکنون به خاطر جنگ تجاری دو کشور محل مناقشه است – افزایش پیدا کند برای اپل مونتاژ در داخل آمریکا به صرفه نخواهد بود.

تیم کوک در این باره به سهامداران گفت: ما در حال کار روی ساخت مک پرو در داخل آمریکا هستیم و میخواهیم سرمایه‌گذاری برای چنین قابلیتی را افزایش دهیم و این نیازمند استثنا قراردادن تعرفه بالا برای واردات قطعات مورد نیاز است.

رییس جمهور آمریکا استثنا قراردادن برای اپل را روز جمعه گذشته رد کرد اما کوک همچنان امیدوار است که در نهایت تصمیمی به سود اپل اتخاذ شود به خصوص اینکه اپل از این طریق می‌تواند به ترامپ نشان دهد که روی افزایش شغل در داخل آمریکا – سیاست مورد علاقه ترامپ – جدی است.

اپل در ویدیویی که در سال ۲۰۱۳ در مورد تولید مدل قبلی مک پرو ساخته بود هم به نوعی بر اسمبل کردن در داخل آمریکا تاکید کرده بود.

 

صحبتهای تیم کوک نشان دهنده این است که اپل مصمصم است در صورت مورد استثنا قرار گرفتن واردات قطعات مورد نیاز مک پرو ساخت این محصول در داخل کشور را توسعه دهد.

پیش از این وال استریت ژورنال اعلام کرده بود که کل مجموعه تولید مک پرو احتمالا به چین منتقل خواهد شد. اپل تاکنون تلاشی برای تکذیب آن ادعا انجام نداده و به نظر می‌رسد هم تولید در چین و هم در آمریکا را مد نظر دارد. در واقع اپل می‌خواهد  مراحل اولیه تولید محصول در چین و مراحل نهایی اسمبل کردن را در آمریکا انجام دهد.

مک پرو جدید اپل که یکی از قدرتمندترین کامپیوترهای این شرکت است قرار است در پاییز امسال به بازار عرضه شود

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا