گوگل

گوگل برای ثبت هر چهره 5 دلار پرداخت می‌کند

شرکت گوگل اخیرا به طور تلویحی از اضافه شدن قابلیت قفل‌گشایی از طریق اسکن چهره یا همان فیس آنلاک برای گوشی جدید پیکسل 4 خود خبر داد. قابلیتی که از لحاظ سرعت و دقت هم‌تراز با فیس آی‌دی گوشی‌های آیفون است.

اما اخیرا گوگل برای ارتقای بیشتر عملکرد این قابلیت، برخی از کارمندان خود را مامور کرده تا به خیابان‌ها بروند و چهره افراد مختلف را اسکن کنند. افرادی که چنین اجازه‌ای را به گوگل بدهند، کارت هدیه 5 دلاری دریافت خواهند کرد.

گوگل در این رابطه گفت که تحقیقات میدانی خود را برای جمع‌آوری دیتا از چهره افراد آغاز کرده تا از این طریق بتواند الگوریتم‌های خود را بیشتر توسعه دهد و این قابلیت را با دقتی بسیار بالا در گوشی پیکسل 4 تعبیه کند.

سخنگوی گوگل هدف از این کار را اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح این قابلیت با ویژگی‌های بیومتریک چهره‌ای متفاوت عنوان کرد. همانطور که می‌دانید قابلیت بازگشایی قفل گوشی از طریق اسکن چهره، نتوانسته آن‌چنان که بایدوشاید امتحان خود را خوب پس بدهد و در شناسایی چهره‌هایی با نژادهای مختلف، دچار اشتباه می‌شد. جالب اینجاست که آمازون چندی پیش به دلیل وجود نشانه‌هایی از تعصب نژادی در الگوریتم‌های شناسایی چهره این شرکت، جریمه شد.

اما گوگل قصد دارد تا از بروز چنین مسائلی برای پیکسل 4 جلوگیری کند. سخنگوی گوگل نوشت:«هدف ما ساخت قابلیتی‌ست که از عملکردی عالی و امنیتی بالا برخوردار باشد. ازاین‌رو، هرچه اطلاعات بیشتری از چهره افراد گردآوری کنیم، می‌توانیم بهتر در این زمینه عمل کنیم.»

گوگل در قالب این طرح، اطلاعاتی کاملی را از چهره افراد جمع‌آوری خواهد کرد. این یعنی قابلیت فیس آنلاک گوگل قادر خواهد بود تا نقشه‌ای کامل و عمیق از چهره افراد را برای بالابردن ضریب امنیتی و دقت خود تهیه و از آن برای بازگشایی قفل گوشی استفاده کند.

گوگل این اطمینان را به کاربران داد هیچ کدام از اطلاعات چهره افرادی که در این مرحله مورد بررسی و برای بهبود عملکرد این قابلیت استفاده شدند، پس از عرضه گوشی پیکسل 4 در سرورهای این شرکت آپلود نخواهند شد.

گوگل برای ثبت هر چهره 5 دلار پرداخت می‌کند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا