تکنولوژی

با کولر جیبی سونی می‌توانید از شر گرمای تابستان خلاص شوید

شرکت سونی به‌تازگی از یک دستگاه خنک‌کننده یا همان کولر جیبی قابل‌حمل تحت عنوان Reon Pocket رونمایی کرد که می‌تواند شما را از شر گرمای آزاردهنده روزهای تابستان، خلاص کند.

این دستگاه فعلا در سایت سونی برای جمع‌آوری بودجه اولیه به منظور ساخت و توسعه نهایی ثبت شده و علاقمندان می‌توانند با پرداخت 117 دلار، یکی از اولین دارندگان این محصول باشند که در سال 2020 روانه بازار خواهد شد.

دستگاه Reon Pocket در زیر یقه لباس و کمی‌پایین‌تر از گردن قرار می‌گیرد که البته سونی تی‌شرت ویژه‌ای را برای این دستگاه تولید کرده است. همچنین این محصول قادر است علاوه بر خنک کردن، در روزهای سرد زمستان نیز گرما تولید کند.

این دستگاه از طریق سیستمی‌تحت عنوان Peltier Effect کار می‌کند؛ بدین معنی که از یک جریان الکتریکی کم برای جذل و یا دفع گرما استفاده می‌کند. مهندسانی سونی برای این دستگاه یک اپلیکیشن طراحی کرده‌اند که کنترل آن را می‌توان در دست گرفت. در این میان، برخی شنیده‌ها از تصمیم سونی برای تولید نسخه اتوماتیک این محصول در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

طبق گفته سونی، Reon Pocket قادر است دمای بدن را تا 13 درجه سانتیگراد (23 درجه فارنهایت) کاهش و یا تا 8 درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت) افزایش دهد. با یک بار شارژ از طریق کابل USB-C می‌توان تا 24 ساعت از آن استفاده کرد.

البته سونی اولین شرکت نیست که دستگاه را برای تنظیم دمای بدن تولید کرده است؛ اگر نمایشگاه CES 2018 را به خاطر داشته باشد، محصولی به نام Embr Wave معرفی شد که می‌توانست دمای بدن را کاهش دهد. همچنین چندین دستگاه دیگر نیز برای گرم کردن بدن فرد در حین انجام ورزش‌هایی همچون اسکی و یا اسنوبوردسواری معرفی شد.

با این‌حال، مزیت و برتری Reon Pocket نسبت به نمونه‌های مشابه، ابعاد و طراحی خاص آن است که طبق گفته سونی، می‌توان آن را زیر تی‌شرت و یا هر پیراهن دیگری نصب و استفاده کرد.

با کولر جیبی سونی می‌توانید از شر گرمای تابستان خلاص شوید

با کولر جیبی سونی می‌توانید از شر گرمای تابستان خلاص شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا