ارز رمزایران

دولت ایران با استخراج بیت کوین موافقت کرد

بهره‌گیری از رمزارز در مبادلات داخل کشور مجاز نیست

هیات وزیران در جلسه عصر امروز خود که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

به گزارش یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، به موجب این تصمیم، استفاده از رمز ارزها صرفاً با قبول مسئولیت ریسک از سوی متعاملان بوده و مشمول حمایت و ضمانت دولت و سیستم بانکی نمی شود و بهره‌گیری از آن در مبادلات داخل کشور نیز مجاز نیست.

افزون بر این، فعالیت مورد اشاره همچون سایر فعالیت های صنعتی، مشمول مالیات خواهد بود و شمول معافیت از مالیات، منوط به صدور رمز ارز و بازگرداندن ارز حاصله به چرخه اقتصادی کشور است.

تولید بیت کوین با برق مردم

طی هفته‌های اخیر بحثهای مختلفی پیرامون استخراج بیت کوین در کشور مطرح شده بود. وزارت نیرو با هشدار نسبت به ایجاد مزرعه‌های استخراج بیت کوین از استفاده غیر مجاز این مزارع از برق کشور خبر داده بود.

وزارت نیرو همین چند روز قبل خواستار قطع انشعاب برق استخراج  کنندگان بیت کوین شده بود. 

چندی قبل هم خبرهای متعددی از کشف مزارع بیت کوین منتشر شده بود که در یکی از آنها گفته شده بود که تنها یکی از این مزارع به اندازه ۴۰ درصد توان صد طالقان برق مصرف می‌کرد.

حالا با این مصوبه به نظر می‌رسد تولید کنندگان بیت کوین می‌توانند نفس راحتی بکشند و می‌توانند از این برق برای تولید رمز ارز استفاده کنند.

نکته اما اینجاست که هنوز واردات تجهیزات استخراج ارز ممنوع است و این یعنی این آزادسازی استخراج بیت کوین فعلا به سود برخی افراد است که زودتر از بقیه به نوعی موفق به واردات دستگاه‌های استخراج ارز شده‌اند.

گفته می‌شود برخی از این دستگاه‌ها با عنوان تجهیزات سرور به کشور وارد شده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا