بازی

محققان: دو سوم از کاربران بازی‌های آنلاین، تهدید و خشونت را در این محیط تجربه کردند

محققان در بررسی‌های خود برای روی کاربران بازی‌های آنلاین دریافتند که 65 درصد از این افراد یکی از اشکال خشونت و آزار و اذیت را در این فضا تجربه کرده‌اند.

نتایج این پژوهش که بر روی 1045 کاربر بازی‌های پی‌سی، کنسول و گوشی هوشمند انجام شد، حاکی از آن بود که بیش از دو سوم از این افراد آزار و اذیت‌هایی مرتبط با نژاد، مذهب، تونایی، قومیت و جنسیت خود را در حین اجرا بازی‌ها در فضای آنلاین تجربه کردند.

جاناتان گرینبلت، مدیرعامل مرکز Anti-Defamtion League که این پژوهش را بر روی کاربران انجام داد، در این رابطه عنوان کرد: کاربران بازی‌های آنلاین نیز همانند پلتفرم‌های اجتماعی می‌بایست مورد توجه قرار گیرند. بدین معنی که باید در کنار تلاش‌هایی که برای از بین بردن گفتار خشونت‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی نوین صورت می‌گیرد، به پلتفرم‌های سنتی شبکه‌های اجتماعی نیز توجه شود و هرگونه خشونت وگفتار نفرت‌آمیز را از آن حذف کرد.

این محقق در ادامه افزود: اشاعه گفتار و رفتار نفرت‌آمیز در فضای آنلاین می‌تواند منجر به آسیب رساندن کاربران در دنیای واقعی شود. بدین معنی که در بسیاری از مواقع مشاهده شده که تهدیدها در محیط بازی‌ها، به محیط بیرونی کشیده شده و شاهد آسیب فیزیکی نیز بوده‌ایم.

از این‌رو، گرینبلت از شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های آنلاین، دولت‌ها و گروه‌های اجتماعی خواست تا در زمینه کاهش آزار و اذیت و گفتار تنفرآمیز در فضای آنلاین بوِیژه عرصه بازی‌ها، اقدامات موثری را انجام دهند.

اما جدای از جنبه منفی که در این تحقیق به آن اشاره شد، 88 درصد از افراد حاضر در این تحقیق اعلام کردند که در این فضا با دوست‌های جدیدی آشنا شدند و توانستند تعاملات اجتماعی مثبتی را در این محیط تجربه کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا