تکنولوژی

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی

مایکروسافت رسما ا آغاز دور جدیدی از همکاری‌های خود با شرکت OpenAI که در زمینه فناوری هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، خبر داد.

بر اساس تفاهمی‌ که اخیرا ایجاد شده، قرار است OpenAI برای توسعه تکنولوژی‌های هوش مصنوعی برای فضای کلود مایکروسافت آژور مورد استفاده قرار گیرد. این همکاری شامل زمینه‌های تکنولوژیکی و مالی می‌شود و مایکروسافت چیزی حدود یک میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه در اختیار شرکت OpenAI قرار داده است.

این شرکت در دسامبر سال 2015 و با همکاری ایلان ماسک مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس ، سم آلتمن، گرگ بروکمن و ایلیا ساستکور تاسیس شد. ایلان ماسک هدف از راه‌اندازی OpenAI را مقابله با گسترش افسارگسیخته فناوری هوش مصنوعی و مبارزه با تهدیدهای بالقوه این فناوری عنوان و آن را همانن یک «دیو» تشبیه کرد.

ناگفته نماند که ایلان ماسک در سال 2018 و برای معطوف کردن تمامی‌تمرکز خود بر روی فعالیت و عملکرد شرکت تسلا، از تیم مدیریتی OpenAI جدا شد. با این حال، از آغاز فعالیت OpenAI، این شرکت موفق به خلق تکنولوژی‌هایی متعددی در زمینه هوش مصنوعی شد که برخی از آن‌ها عبارتند از: تولید کامپیوترهایی که زبان انسان‌ها را می‌فهمیدند، آموزش به ربات‌ها برای انجام کارهای خانه و یا حتی تولید کامپیوترهایی که می‌توانستند انسان‌ها را در بازی‌ها شکست دهند.

اکنون این شرکت وارد مرحله جدیدی شده و قصد دارد تا از کلود مایکروسافت آژور برای توسعه و اجرای نرم‌افزار خود استفاده کند. همچنین این دو شرکت قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، سیستم‌های جدیدی را مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و تولید کنند. این چنین به نظر می‌رسد که نرم‌افزار OpenAI با کلود آژور مایکروسافت ادغام خواهد شد.

از طرفی دیگر، این دو شرکت قصد دارند تا همکاری خود را بر روی توسعه هوش عمومی‌مصنوعی (AGI) گسترش دهند. هوش عمومی‌مصنوعی از قابلیت یادگیری و درک برخوردار است و می‌تواند از پس بسیاری از کارهای فکری که انسان‌ها می‌توانند آن را انجام دهند، برآید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا