اپل

اپل به‌دنبال خرید تجارت مودم 5G اینتل با قیمت یک میلیارد دلار

وال‌استریت ژورنال با انتشار گزارشی نوشت که شرکت اپل قصد دارد تا کسب‌وکار تولید مودم‌های 5G شرکت اینتل را با پرداخت یک میلیارد دلار خریداری کند.

همانطور که می‌دانید اپل اخیرا با شرکت کوالکوم وارد همکاری شد و چند وقتیست که از مودم‌های این شرکت برای گوشی‌های آیفون خود استفاده می‌کند. این تصمیم در کنار استقبال پایین دیگر شرکت‌ها از مودم‌های اینتل، سبب شد تا این شرکت در آوریل امسال رسما از تعطیلی کسب‌وکار مودم‌های 5G موبایلی خود خبر دهد.

باب سوآن، مدیرعامل اینتل اخیرا اعلام کرد با خروج اپل به عنوان یکی از دایره مشتریان این شرکت، دیگر توجیهی برای ادامه فعالیت این کسب‌وکار وجود نداشت و تصمیم گرفتیم تا به این تجارت پایان دهیم.

در همین رابطه، بلومبرگ چندی پیش گزارش داده بود که اپل از آن جهت به همکاری خود با اینتل پایان داد که پیش‌بینی می‌کرد اینتل نمی‌تواند به نیازهای این شرکت برای تولید مودم‌های 5G جهت استفاده در گوشی‌های 5G در زمان مناسب پاسخ دهد و این مساله سبب شد تا اپل به سمت کوالکوم و همکاری با این شرکت سوق داده شود.

اکنون اما آخرین خبرها حاکی از آن است که اپل بزودی این کسب‌وکار را با حداقل قیمت 1 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. گفتنی است اینتل در سال 2018، تنها تامین‌کننده شخص ثالث مودم‌های موجود در گوشی‌های آیفون 2018 بود.

شرکت کوالکوم اخیرا سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را بر روی مودم‌های 5G انجام داده و در تلاش است تا بتواند همانند کسب‌وکار پردازنده‌های موبایلی خود، درآمد هنگفتی را نیز از این تجارت خود به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا