خودرو

تویوتا با این خودرو مسافران المپیک 2020 توکیو را جابجا می‌کند

تنها چند ماه تا بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک 2020 توکیو باقی مانده و در همین رابطه، شرکت ژاپنی تویوتا از جدیدترین محصول خود ویژه این رویداد که یک خودروی الکتریکی به نام APM است، رونمایی کرد.

به نظر می‌رسد که تویوتا قصد دارد تا حضوری پررنگ در المپیک 2020 داشته باشد و این رویداد ورزشی بزرگ، به بهترین شکل برای معرفی هرچه بیشتر محصولات و تبلیغ برند خود استفاده کند. این شرکت ژاپنی اخیرا اتومبیلی الکتریکی به نام Accessible People Mover را برای استفاده مسافران و ورزشکاران در این گردهمایی جهانی معرفی کرد.

این خورو که ویژه المپیک 2020 طراحی شده، از ظاهری شبیه به اتومبیل‌های زمین‌های گلف برخوردار است و می‌تواند تا شش مسافر را حمل کند. انرژی این خودرو از طریق نیروی الکتریسیته تامین می‌شود و با سرعت نسبتا پایینی برای امنیت بیشتر مسافران در خیابان‌ها حرکت می‌کند.

طراحی این خودرو به گونه‌ایست که حتی افراد کم‌توان که با صندلی چرخ‌دار جابجا می‌شوند نیز می‌توانند به راحتی و از طریق پله مخصوصی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، وارد خودرو شوند. صندلی‌های این خودرو همچنین از قابلیت جمع شدن و یا تا شدن برخوردارند.

تویوتا قصد دارد تا 200 دستگاه از این خورو را تولید کند. به گفته این شرکت، خودروی APM در دو مدل روانه بازار خواهد شد که مدل نخست برای جابجایی مسافران،کارکنان مراکز، ورزشکاران، بازدیدکنندگان و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدل دوم نیز که شبیه به یک آمبولانس عمل خواهد کرد، برای جابجایی کادر پزشکی تیم‌ها استفاده خواهد شد.

حداکثر سرعت این خودرو برابر با 20 کیلومتر بر ساعت عنوان شده و قادر است با یک بار شارژ کامل تا 100 کیلومتر را بپیماید.

تویوتا با این خودرو مسافران المپیک توکیو 2020 را جابجا می‌کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا