تکنولوژی

قابلیت پنهان کردن لایک‌های اینستاگرام؛ یک گام تا عملی شدن

اینستاگرام قابلیت پنهان کردن تعداد لایک‌ها زیر پست‌های این اپلیکیشن اجتماعی را در اختیار کاربران بیشتری قرار داد. این ویژگی که از ماه مه سال جاری و به صورت محدود عرضه شده بود، اکنون برای کاربرانی از شش کشور ایرلند، ایتالیا، برزیل، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند فراهم شده است.

اولین مرحله تست این قابلیت در اختیار کاربران کانادایی اینستاگرام قرار گرفت که تعداد لایک‌ها، به صورت پیش‌فرض مخفی بود. برای نمایش تعداد لایک‌ها، کاربران می‌بایست گزینه‌ای را که برای این منظور تعبیه شده بود، فعال می‌کردند.

طبق گفته اینستاگرام، ویژگی مذکور امکان پنهان کردن تعداد لایک‌های زیر تصاویر و ویدیوها را فراهم می‌کند. این شرکت ادامه داد که هدف از این کار، معطوف کردن تمرکز کاربران این اپلیکیشن بر روی تصاویر و ویدیوها است و نه تعداد لایک‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند.

ناگفته نماند که در حال حاضر، تعداد لایک‌ها نشان‌دهنده ارزش پست‌های کاربران است و هرچه تعداد لایک‌ها بیشتر باشد می‌توان فهمید که اثرگذاری آن پست بر روی دیگران بیشتر بوده است. در واقع، لایک‌های اینستاگرام، اعتماد به نفس را برای بسیار از کاربران به ارمغان می‌آورد و از این رو، حذف این قابلیت نمی‌تواند به مذاق برخی از کاربران این اپلیکیشن خوش بیاید.

حال با توجه به عرضه این قابلیت برای کاربران این شش کشور، باید منتظر ماند دید که بازخورد کاربران چگونه خواهد بود و در مرحله بعد، اینستاگرام چه واکنشی را در قبال این بازخوردها نشان خواهد داد و تصمیم به حذف لایک‌ها خواهد گرفت یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا