تکنولوژی

اوبر به‌زودی درهای پلتفرم‌ خود را به روی توسعه‌دهندگان باز می‌کند

توآن فام، از مدیران ارشد اوبر اخیرا در جریان کنفرانسی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا همانند شرکت آمازون، خدمات مبتنی بر وب را به دیگر شرکت‌ها ارائه دهد.

وی با حضور در کنفرانس Rise که در هنگ‌کنگ برگزار شد، با اشاره به طرح و برنامه‌های اوبر برای آینده اعلام کرد که به زودی تغییرات عمده‌ای را در پلتفرم این شرکت شاهد خواهیم بود و خدمات اوبر دیگر به تاکسی آنلاین و تحویل کالا محدود نخواهد شد.

این مدیر ارشد اوبر در ادامه عنوان کرد که امیدوار است که این شرکت نرم‌افزار خود را به روی توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز خواهد کرد تا دیگر شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف نیز بتوانند از آن برای کسب‌وکار استفاده نمایند.

وی گفت: ما در حال خلق چیزهای جدیدی هستیم که به زودی می‌توانیم از آن‌ها برای سرویس‌دهی به کسب‌وکار جدید استفاده کنیم. امیدواریم که پلتفرم ما به عنوان سرویس AWS اختصاصی‌مان، موجب ارتقای کسب‌وکارمان شود. همچنین با توسعه آن، می‌توانیم در آینده نزدیک کسب‌وکارهای خود را با کمک دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه گسترش دهیم.

در طی سال‌های اخیر، محصولاتی همچون خدمات وب آمازون موسوم به AWS و یا Azure شرکت مایکروسافت نقش پررنگی را در دنیای تکنولوژی و برای شرکت‌های فعال در این عرصه ایفا کردند.

برای نمونه خدمات وب آمازون در سال سال 2018، چیزی حدود 25 میلیارد دلار را برای این شرکت به ارمغان آورد و خدمات ابری هوشمند مایکروسافت نیز 32 میلیارد دلار برای ردموندی‌ها درآمدزایی داشتند.

البته تبدیل شدن به چنین شرکت‌ها و مجهز به چنین فناوری‌هایی کار ساده‌ای نیست. شلی بانجو، از تحلیلگران اقتصادی در این رابطه می‌گوید که اگر اوبر بخواهد به یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر وب تبدیل شود، حداقل باید چند سالی را بر روی توسعه این فناوری تمرکز کند و این امر یک‌شبه محقق نخواهد شد.

باز شدن درهای سرویس‌های اوبر به روی دیگر شرکت‌های می‌تواند جان تازه‌ای را از لحاظ مالی به بدنه این شرکت تزریق کند. توآن فام در پایان گفت که قابلیت‌هایی همچون تقلب، نقشه‌برداری، مسیریابی و مواردی از این قبیل می‌توانند سرویس‌های قابل‌ارائه اوبر در آینده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا