گوناگون

تولید دو برابر برق مصرفی خانه‌های اسکاتلند از طریق توربین‌های بادی

اسکاتلند اعلام کرد که توانسته با کمک توربین‌های بادی، دو برابر بیشتر از میزان مصرف خانه‌های موجود در این کشور، برق تولید کند.

منابع انرژی در دنیای ما انسان‌ها، نامحدود نیستند و بی‌تردید روزی به پایان خواهند رسید. از این‌رو، کشورها می‌بایست به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و البته پاک روی بیاورند تا بتوانند انرژی مورد نیاز مردم خود را در دهه‌های آتی تامین کنند.

یکی از این منابع انرژی، بادها و توربین‌های بادی هستند که در طی چند سال اخیر، مورد توجه برخی از کشورها قرار گرفته است. اسکاتلند نیز یکی از این کشورهاست که اخیرا سازمان WWF اسکاتلند با انتشار گزارشی آورد توربین‌های بادی نصب‌شده در این کشور توانستند دو برابر بیشتر از نیاز خانه‌ها در اسکاتلند، برق تولید کنند.

به عبارتی دیگر، اسکاتلند توانست با کمک توربین‌های بادی خود چیزی حدود 9831320  مگاوات برق را در هر ساعت تولید کند. رابین پارکر، از سیاست‌گذاران بخش انرژی و آب‌وهوای مرکز WWF در این رابطه گفت: ما توانستیم تمامی‌انرژی مورد نیاز منازل مسکونی در این کشور را از طریق توربین‌های بادی و البته انرژی پاک تولید کنیم.

این اطلاعات حاکی از آن است که استفاده درست از ظرفیت‌های بالقوه ساحلی و باد می‌تواند انرژی برق مورد نیاز برای میلیون‌ها خانه را تامین کرد. اسکاتلند تنها کشوری نیست که از نوار ساحلی بهره می‌برد و کشورهای زیادی در جهان نیز از این مزیت برخوردارند که می‌توان اقدامات مثبتی را در این زمینه انجام داد.

دولت اسکاتلند اظهار امیدواری کرد که بتواند تا سال 2030، نیمی‌از انرژی برق مورد نیاز کشور را از طریق توربین‌های بادی تامین کنند و تا سال 2050 نیز استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به طور کامل متوقف کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا