موبایل

اولین گوشی 5G هواوی به زودی عرضه می‌شود

اولین گوشی 5G هواوی که «میت 20 X 5G» نام دارد، تا پایان ماه جولای امسال در برخی از کشورها عرضه خواهد شد. این در حالی است که تنش‌های اخیر این شرکت و دولت آمریکا تا حدودی آینده این شرکت اندرویدی را زیر سوال برده است. طبق گزارش خبرگزاری‌های چینی عرضه این گوشی از 26 جولای در کشور چین آغاز خواهد شد و البته وبسایت ونچر بیت هم اعلام کرد که پیش خرید این گوشی در وبسایت آمازون کشور ایتالیا هم آغاز شده و از تاریخ 22 جولای در این کشور رسما عرضه می‌شود. همچنین قرار است عرضه میت 20 5G از 12 جولای در کشور امارات آغاز گردد.

هواوی میت 20 x 5G از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مدل میت 20 X این شرکت دارد چراکه هردو به نمایشگر 7.2 اینچی و دوربین جلویی مشابه مجهز شده‌اند. با این حال از لحاظ سخت ‌افزار داخلی نسخه 5G از توان نسبتا بیشتری برای پردازش مودم 5G بهره می‌برد. برای مثال باتری نسخه 5G از 4200 میلی آمپر به 5000 میلی آمپر و رم نیز از 6 به 8 گیگابایت ارتقاء داده شده. حافظه داخلی هم از 128 به 256 گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

البته تاریخ عرضه اولین گوشی 5G هواوی در دیگر کشورها فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چراکه تنش‌های اخیر این شرکت با آمریکا موجب شد گوگل مجوز استفاده از سیستم عامل اندروید این کمپانی چینی را به حالت تعلیق در بیاورد. در بریتانیا قرار بود ابتدا هواوی این دیوایس 5G را در ماه ژوئیه عرضه کند اما پس از این اتفاقات برخی از سرویس دهندگان مخابراتی بریتانیایی قرارداد خود را با هواوی لغو کردند و این اتفاق فعلا به تعویق افتاده است.

آینده نامشخص

البته نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند ترامپ به دنبال کاهش محدودیت‌های شرکت هواوی است اما هنوز مشخص نیست تصمیمات جدید چه تاثیری روی آینده این کمپانی خواهد داشت. مقامات آمریکایی می‌گویند هواوی فعلا در لیست تحریم قرار دارد اما قرار است به برخی شرکت‌های آمریکای امکان مبادله تجاری با هواوی اعطا شود. با این وجود مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار این تولید کننده اسمارت‌ فون‌های اندرویدی و چیپ‌های ARM آن خواهد بود.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا