تکنولوژی

نمایش مجدد محتوای 4K در سرویس نمایش خانگی Hulu

زمانی که بحث از پخش محتوای 4K می‌شود، سرویس استریم Hulu حرفی برای گفتن ندارد چرا که این سرویس از رقبای اصلی خود از جمله نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو خیلی جا مانده است. در اصل این شرکت سال گذشته تصمیم گرفت پخش محتوا با کیفیت UHD را از سرویس خود حذف کند. اما ظاهرا از امروز این سرویس محبوب تصمیم گرفته بی سر و صدا مجددا پخش محتوای 4K را در سرویس استریم خود آغاز کند. این ویژگی برای کاربرانی که از اپل تی وی 4K و یا chromecast Ultra استفاده می‌کنند قابل دسترسی خواهد بود. البته این لیست افزایش پیدا خواهد کرد اما در حال حاضر تنها کاربران این دو دیوایس چنین دسترسی دارند.

Hulu گفته محتوای 4K با رنج میانگین 16 مگابایت بر ثانیه استریم می شود و این در حالی است که محتوای 1080p با رنج 6 و محتوای 720p با رنج 3 مگابات بر ثانیه پخش می‌شوند.  بنابراین اگر در خانه با محدودیت سرعت اینترنت مواجه هستید بهتر است از این قضیه هم باخبر باشید.

همچنین در حال حاضر برنامه Handmaid’s Tale تنها محتوای ارجینال سرویس استریم Hulu است که با کیفیت 4K پخش می‌شود در حالی که در سرویس استریم آمازون و نتفلیکس فیلم‌ها و سریال‌های متعددی با چنین کیفیتی پخش می‌شوند.

البته شرکت مادر این سرویس یعنی «دیزنی» قرار است اواخر امسال پروژه دیزنی پلاس خود را آغاز کند و پس از آن شاهد برنامه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های 4K خیلی بیشتری از این سرویس خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا