سامسونگ

تبلت جدید سامسونگ به قابلیتی مجهز خواهد بود که تاکنون در هیچ تبلتی بکار نرفته است

زمانی که اپل در سال 2018، مدل‌های آیپد پرو را معرفی کرد، برای اولین قابلیت تشخیص چهره سه بعدی را در دوربین‌های این تبلت به‌کار برد که تا قبل از آن، در هیچ‌یک از تبلت‌های موجود در بازار مشاهده نشده بود.

حال به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ نیز قصد دارد تا برای رقابت با اپل در این زمینه، نسل جدید تبلت‌های خود را به قابلیتی جدید مجهز کند که نظیر آن در هیچ تبلتی بکار نرفته است.

بر اساس آخرین شنیده‌ها، سامسونگ قصد دارد تا برای اولین بار در جهان، تبلت جدید خود را به دوربین دوگانه مجهز کند. البته این تنها ویژگی منحصر به فرد این تبلت نیست و گفته می‌شود که این دستگاه یعنی گلکسی تب اس 6 به سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر نیز مجهز خواهد بود.

البته سامسونگ پیش‌تر در گلکسی اس 10 خود نیز از سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده کرد که در مقایسه با نمونه‌های مشابه در دیگر گوشی‌ها، از فناوری نسبتا پیچیده‌تری بهره می‌برد؛ بدین معنی که اثر انگشت کاربر با کمک حسگرهای مافوق صوت شناسایی و ردیابی می‌شوند، این در حالی‌ست که در سایر گوشی‌ها از خط مستقیم نور برای این منظور استفاده می‌شود.

البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این حسگر اثر انگشت به کدام یک از این فناوری‌ها برای شناسایی اثر انگشت کاربر مجهز خواهد بود، اما از آن‌جایی که گلکسی تب اس 6 مدلی پیشرفته و مجهز به سخت‌افزاری قدرتمند خواهد بود، احتمالا از حسگرهای مافوق صوت استفاده خواهد شد.

گفته می‌شود که سامسونگ این محصول را برای رقابت با آیپدهای اپل روانه بازار خواهد کرد و از این رو، پیش‌بینی می‌شود که از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا همانند نمایشگرهای اولد، پردازنده اسنپدراگون 855 و رم 6 و 8 گیگابایتی بهره خواهد برد.

گلکسی تب اس 6 در سه مدل مجهز به حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه دوربین 5 مگاپیکسلی التراواید در قسمت پشتی، سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی، اسپیکرهای AKG و طول عمر باتری 15 ساعته به همراه قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کرد.

این تبلت همچنین از قابلیت Samsung DeX، قلم هوشمند S Pen، دستیار صوتی بیکسبی و امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند از طریق اپلیکیشن SmartThings پشتیبانی خواهد کرد. متاسفانه هنوز مشخص نشده که این تبلت چه زمانی رونمایی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا