تکنولوژی

ازین پس می‌توان تا 100 گیگابایت را در دراپ‌باکس به اشتراک گذاشت  

شرکت دراپ‌باکس اخیرا سرویسی را تحت عنوان دراپ‌باکس ترنسفر (Dropbox Transfer) به صورت آزمایشی عرضه کرده که امکان اشتراک گذاری تا 100 گیگابایت فایل را برای کاربران فراهم می‌کند.

اشتراک فایل‌ها از طریق دراپ‌باکس موضوع جدیدی نیست. این شرکت در طی سال‌های اخیر، همواره تلاش کرده تا کاربران این سرویس بتوانند فایل‌ها و فولدرهای خود را بی‌دردسر و در نهایت سهولت در دراپ‌باکس به اشتراک بگذارند.

در همین راستا، این شرکت سرویسی را به نام دراپ‌باکس ترنسفر راه‌اندازی کرده که می‌تواند محدودیت‌های حجم را از سر راه کاربران دراپ‌باکس بردارد. البته فعلا این قابلیت در مرحله آزمایشی‌ بوده و نسخه نهایی آن هنوز عرضه نشده است.

طبق گفته دراپ‌باکس، در حالت عادی ارسال و دریافت فایل در دراپ‌باکس به گونه‌ای‌ است که اگر شخص ارسال‌‎کننده فایل، تغییراتی را اعمال کند، این تغیرات برای شخص دریافت‌کننده نیز اعمال خواهد شد بدین معنی که اگر فایلی حذف شود، برای هر دو طرف حذف خواهد شد.

اما در سرویس جدید دراپ‌باکس، یک نسخه کپی از فایل مورد نظر برای شخص دریافت‌کننده ارسال می‌شود که هرگونه تغییر و یا حذف فایل‌ها، تغییری را در فایلی که به دست شخص دریافت‌کننده می‌رسد، ایجاد نمی‌کند.

نکته حائز اهمیت اینجاست که با استفاده از این قابلیت می‌توان فایل‌هایی تا حجم 100گیگابایت را به اشتراک گذاشت. این یعنی حجمی‌فراتر از آنچه که می‌توانستید با سرویس‌هایی همچون Hightail، WeTransfer و یا Mediafire می‌توانستید انتقال دهید.

مزیت دیگر دراپ‌باکس ترنسفر، ارائه ویژگی تایید تحویل است. بدین معنی که در گذشته مشخص نبود که فایل ارسالی شما توسط شخص دریافت‌کننده، باز می‌شد یا خیر؛ اما ازین پس می‌توان از دریافت و یا باز شدن فایل‌های باخبر شد.

در حال حاضر، این قابلیت در مرحله آزمایشی قرار دارد  و باید منتظر ماند و دید که بازخورد کاربران و همچنین برآورد مدیران دراپ‌باکس از این قابلیت چه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا