موبایل

گوگل پیکسل 4 با لنز تله عرضه می‌شود

گوگل به تازگی نشان داده که گوگل پیکسل 4 پرچمدار جدید این شرکت به 2 دوربین پشتی مجهز خواهد بود. اما سوال اصلی اینجاست که این لنز دوم به عنوان لنز تله ( Telephoto )  استفاده می‌شود یا برای ثبت تصاویر با زاویه سوپر واید (Super-Wide) به کار گرفته خواهد شد؟

حال به نظر می‌رسد نسخه جدید اپلیکیشن دوربین Google Camera به این سوال پاسخ داده است: طبق گفته‌های برنامه‌نویسان، در نسخه لو رفته از اندروید Q یک سری کدها وجود دارند که در آنها به طور واضح به کلمه «Telephoto» اشاره شده است که به نظر همان کاربرد لنز دوم گوشی پیکسل 4 خواهد بود.

احتمالا شما هم با خودتان بگویید که گوشی‌های پیکسل گوگل تصاویر پرتره را با کیفیت بسیار بالایی ثبت می‌کنند و در برخی موارد تشخیص سوژه‌ها از پس زمینه حتی دقیق‌تر از آیفون و دیگر اسمارت‌فون‌های اندرویدی است چراکه سیستم محاسبه گری تصاویر شرکت گوگل در این چند سال پیشرفت قابل توجهی داشته است. به همین دلیل چرا شرکت به جای لنز سوپر واید باید از لنز telephoto در پیکسل 4 استفاده کند؟ از آنجایی که آیفون‌های پرچمدار اپل از دیتاهای واقعی عمق تصاویر که توسط دو لنز گوشی ثبت می‌شوند استفاده می‌کند، قادرند تصاویر پرتره واقعی‌تری تولید کنند و تفاوت بین سوژه و پس زمینه تار را به خوبی نمایش دهند. حال یک لنز telephoto به گوگل کمک می‌کند تا در این زمینه از شرکت اپل جا نماند.

رقابت با اپل

به نظر این تصمیم گوگل منطقی است چراکه در این چند سال این شرکت پیکسل‌ها را با دوربین اصلی تک لنزی معرفی کرده بود و طبیعی است که امروز بخواهد لنز دوگانه با قابلیت telephoto را عرضه کند. ضمنا امروزه تقریبا تمامی کاربران در سراسر دنیا عاشق تصویربرداری در حالت پرتره هستند و ثبت تصاویر با زاویه بازتر در اولیت و سلیقه آنها قرار ندارد.

ضمنا برنامه نویسان ادعا می‌کنند که به احتمال زیاد روی پیکسل 4 خبری از سنسور اثر انگشت نخواهد بود و گوگل قصد دارد از سیستم تشخیص چهره در پرچمدار جدید خود استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا