خودرو

ساخت اتومبیلی که می‌توان با کمک شبکه 5G، از راه دور آن را کنترل کرد

سامسونگ توانست با همکاری شرکت ودافون امکان کنترل از راه دور خودروها را فراهم کند. این خودرو که Lincoln MKZ بود، در جریان رویداد «فستیوال سرعت گودویل» در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و کاربری که چندین متر با خودرو فاصله داشت، کنترل آن را در دست گرفته بود.

این قابلیت به کمک تکنولوژی 5G شرکت ودافون امکان‌پذیر شد. هدف سامسونگ و ودافون نشان دادن تاخیر بسیار پایین فناوری 5G بود تا بتوان در آینده نزدیک از این فناوری نوظهور برای هدایت از راه دور خودروها بهره گرفت.

این خودرو به سیستم  Designated Driver Teleoperation مجهز است. این فناوری می‌تواند بستری ارتباطی را میان وسایل خودران و غیرخودران فراهم کند. مانوئلا پاپادوپل، مدیرعامل شرکت Designated Driver در این رابطه عنوان کرد که با بهره‌گیری از فناوری 5G، می‌توان کمترین حد از تاخیر را تجربه و این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا بتوانند کنترل خودروها حتی در سرعت‌های نسبتا بالا را نیز در دست بگیرند.

همانطور که می‌دانید سامسونگ در سال 2019، از نسخه 5G گوشی هوشمند گلکسی اس 10 خود نیز پرده برداشت که از شبکه mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. امسال نیز این شرکت قصد دارد تا مدل 5G گلکسی نوت 10را روانه بازار کند که اگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از این فناوری فراهم باشد، می‌تواند برگ برنده‌ای بزرگ برای این اسمارت‌فون باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا