تکنولوژیگوگل

پیش بینی شلوغی اتوبوس و قطار درون شهری با گوگل مپ به زودی ممکن می‌شود

پیش بینی شلوغی اتوبوس و قطار درون شهری با گوگل مپ ؟ بله خبر درست است.

گوگل اعلام کرد که به‌زودی قابلیت پیش‌بینی میزان شلوغ بودن سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی‌از قبیل اتوبوس یا قطار را به سرویس گوگل مپ یا همان نقشه گوگل اضافه خواهد کرد.

گوگل این اطلاعات را با توجه به اطلاعاتی که کاربران از تجربه سفرهای خود در طی چند ماه ثبت کرده‌اند، گردآوری کرده است. بدین معنی که از کاربران گوگل مپس خواست تا جزییاتی را در خصوص میزان شلوغ بودن وسایل حمل‌ونقلی که از آن استفاده می‌کنند، بر روی نقشه ثبت کنند.

پس از پایان سفر، گوگل چهار گزینه را پیش روی کاربران قرار می‌داد تا با انتخاب یک مورد، وضعیت شلوغی قطار، اتوبوس یا غیره را مشخص کنند. این گزینه‌ها عبارتند از: صندلی‌های خالی زیادی وجود دارد، صندلی‌های خالی کمی‌وجود دارد، فقط می‌توانید بایستید، بسیار شلوغ است.

مرتبط: اضافه شدن زبان فارسی به گوگل مپ

حال گوگل اعلام کرد که اطلاعات کافی را در زمینه پیش بینی شلوغی اتوبوس و قطار در گوگل مپ جمع‌آوری کرده و قادر است پیش‌بینی‌هایی را بر روی نقشه گوگل برای کاربران خود در خصوص میزان شلوغ بودن وسایل حمل‌ونقل عمومی‌فراهم کند. این ویژگی قرار است در مرحله نخست در 200 شهر جهان در اختیار کاربران قرار گیرد.

علاوه براین، گوگل مپس به ویژگی جدیدی مجهز خواهد شد که می‌توان میزان تاخیر رسیدن اتوبوس‌ها را پیش‌بینی کند. بدین معنی که با استفاده از این قابلیت، کاربران گوگل مپس متوجه خواهند که اتوبوسی که منتظرشان هستند، تا چند دقیقه دیگر به آن‌ها خواهد رسید و با توجه به حجم ترافیک پیش‌رو، تا چند دقیقه دیگر به مقصد خواهند رسید.

گوگل چندی قبل هم اعلام کرده بود که هشدار دوربین هم به این برنامه اضافه می شود.

چنین اقداماتی از سوی گوگل نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال جلب حداکثری اعتماد کاربران به نقشه خود موسوم به گوگل مپس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا