نرم‌افزار

با این اپلیکیشن می‌توانید افراد را از عکس‌ها حذف کنید

اخیرا یکی از فعالان تولید اپلیکیشن‌های موبایلی، موفق به  تولید برنامه‌ای تحت عنوان Bye Bye Camera  شده که قادر است افراد یا هر سوژه مدنظر را از تصاویر حذف و جای خالی آن را متناسب با محیط عکس، رنگ‌آمیزی کند.

این اپلیکیشن مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است و برای کاربران سیستم‌عامل iOS طراحی شده است. برنامه Bye Bye Camera توسط کاربری به نام «دامجانسکی» و در قالب طرحی که از آن به عنونا Do Something Good یاد می‌شود، طراحی شده است.

در این اپلیکیشن از الگوریتم منبع‌باز شناسایی سوژه به بنام YOLO برای تشخیص افراد استفاده شده و با ترکیبی از سیستم‌های هوش مصنوعی، جای خالی سوژه‌ها پر می‌شود. اگرچه جزییات مربوط به فناوری به کارگرفته شده در این اپلیکیشن فاش نشده اما این تکنیک، چندان هم جدید نیست.

به عبارتی دیگر، پیشتر شرکت انویدیا نیز ابزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده که قادر است با توجه به نقاشی‌های کاربران، مناظر طبیعی و یا ساختمان‌هایی را در تصاویر ایجاد کنند. همچنین، قابلیت Content-Aware Fill شرکت ادوبی نیز می‌تواند برخی سوژه‌ها را حتی در فایل‌های ویدیویی نیز حذف کند.

چنین دستاوردهایی نشان می‌دهند که آینده روشنی در انتظار نرم‌افزارهای مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است. در سال 2017، اپلیکیشنی تحت عنوان FaceApp طراحی شده که مبتنی بر تکنولوژی یادگیری ماشینی است و می‌تواند حالت‌های چهره افراد را جابجا کند و سن و جنسیت آن را نیز تغییر دهد.. قیمت Bye Bye Camera برابر با 2.99 دلار تعیین شده است.

اپلیگیشن Bye Bye Camera برای حذف افراد از عکس

اپلیگیشن Bye Bye Camera برای حذف افراد از عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا